به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ امیرحسین آزاد دوار معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: با توجه به ترافیک شدید در بزرگراه شریانی ری—ورامین در محدوده شهر قلعه نو علی الخصوص در ساعات پیک ترافیک که موجب پایین آمدن سطح سرویس مسیر مذکور شده بود، پروژه احداث کمربندی قلعه نو به طول ۳ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ در شورای ترافیک استان مصوب و اواخر سال ۱۴۰۲ مطالعات زیست محیطی، فنی و اقتصادی و مطالعات فنی محور انجام شد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۳ ردیف اعتباری جهت طرح مذکور اختصاص پیدا کرد و عملیات اجرایی آغاز شد .
آزاد دوار تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۴ با وجود کمبود اعتبار و تخصیص طرح، عملیات اجرایی همچنان استمرار داشت و حدود ۱.۵ کیلومتر مسیر آزادسازی بستر سازی تقویتی و زیرسازی تا سطح سابگرید و ابنیه فنی آن انجام شد و هم اکنون آماده عملیات روسازی است اما مابقی مسیر نیاز به آزادسازی اراضی و تامین اعتبار دارد که در دست پیگیری است.