شناسهٔ خبر: 207155 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

کریمی مطرح کرد؛

ضرورت روایتگری عملکرد تخصصی وزارت راه و شهرسازی به زبان ساده 

محمودرضا کریمی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه روابط‌عمومی‌ها باید «معمار تصویر عمومی سازمان» باشند، گفت: روابط‌عمومی باید به زبان ساده، فرآیندهای فنی و تخصصی را برای مردم تبیین کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمودرضا کریمی در هفدهمین دوره آموزشی روابط‌عمومی‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شیراز گفت:شرکت فرودگاه‌ها، ستون فقرات صنعت هوانوردی کشور است؛ نهادی که مأموریت آن تنها در ساخت و نگهداری باند و ترمینال خلاصه نمی‌شود، بلکه تضمین ایمنی، امنیت و کیفیت پروازهای کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: روابط‌عمومی در چنین نهادی باید فراتر از فعالیت‌های خبری عمل کند و با درک ابعاد تخصصی و فنی، روایتگر شفاف عملکردها و دستاوردها باشد.

ضرورت روایتگری عملکرد تخصصی و انسجام پیام

کریمی با تأکید بر اینکه روابط‌عمومی‌ها باید «معمار تصویر عمومی سازمان» باشند، گفت: تحقق اهدافی چون ارتقای بهره‌وری، افزایش ایمنی، توسعه زیرساخت‌ها و هوشمندسازی بدون ارتباط مؤثر با افکار عمومی و رسانه‌ها ممکن نیست.

وی افزود: در شرایط امروز، روابط‌عمومی باید به زبان ساده، فرآیندهای فنی و تخصصی را برای مردم تبیین کند تا درک جامعه از اهمیت و پیچیدگی صنعت هوانوردی افزایش یابد.

کریمی همچنین بر انسجام پیام و هماهنگی میان فرودگاه‌های کشور در پاسخگویی رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی بحران تأکید کرد و گفت: سیاست ارتباطی واحد، لازمه ایجاد تصویر حرفه‌ای و یکپارچه از صنعت هوانوردی ایران است.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه جدید این وزارتخانه اظهار داشت: به‌زودی شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با عنوان شمارش راه‌اندازی می‌شود. این شبکه بستری منسجم برای هماهنگی رسانه‌ای بین بخش‌های مختلف وزارتخانه خواهد بود و شرکت فرودگاه‌ها در انتشار اطلاعات و تولید محتوای تخصصی نقش محوری دارد.

وی ادامه داد: این شبکه به تقویت هم‌افزایی میان روابط‌عمومی‌ها، بهبود جریان اطلاعات و افزایش شفافیت عملکردی در حوزه‌های حمل‌ونقل، راه و شهرسازی کمک خواهد کرد.

روابط‌عمومی؛ خط مقدم اعتمادسازی عمومی

کریمی در بخش پایانی سخنان خود گفت: روابط‌عمومی‌ها در خط مقدم اعتمادسازی قرار دارند. هر پیام آن‌ها می‌تواند آرامش مسافران، اعتبار بین‌المللی و اعتماد عمومی به صنعت هوانوردی را تقویت کند.

وی تصریح کرد: مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا با برگزاری دوره‌های تخصصی، طراحی پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های فرودگاهی و ایجاد هماهنگی ملی، از روابط‌عمومی‌های شرکت فرودگاه‌ها پشتیبانی کند.