شناسهٔ خبر: 20717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی صورت پذیرفت؛

طرح و پیشنهاد راهکارهای جدید در راستای جلوگیری از توسعه تصرفات اراضی ملی در استان فارس

بازدید به منظور پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، جلسه‌ای با حضور معاون دادستان، مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس، مسئولان اداره شناسایی و حفاظت از اراضی و نیروی انتظامی تشکیل و از اراضی محور شمال غرب شیراز بازدید به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، حسین ذوالقدر گفت: پیرو مصوبه شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، با توجه به بررسی برخی تصرفات و براساس هماهنگی‌های صورت پذیرفته، دستورات ویژه قضایی اخذ و آماده اجرا شد.

وی افزود: از جمله این اقدامات می‌توان از پلمب بنگاه‌های غیرمجاز، پیگیری جهت قطع برق‌رسانی به مستحدثات غیرقانونی و همچنین توقیف ماشین آلات سنگین که در حال تسطیح و تخریب اراضی ملی و دولتی بودند، برشمرد.

ذوالقدر گفت: در این بازدید پس از تهیه و ارائه گزارش وضعیت تصرفات و محدوده اراضی ملی و دولتی بویژه نحوه حضور گشت‌های یگان حفاظت از اراضی، پیشنهادات و راهکارهای جدیدی در راستای جلوگیری از توسعه تصرفات مطرح و بررسی شد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس افزود: از جمله راهکارهای پیشنهادی شامل احداث خاکریز – نصب دوربین‌های امنیتی و استقرار دفاتر ثابت یگان حفاظت در محل اراضی در معرض تصرف بود.

شایان ذکر است اصغر بلارک معاون دادستان و سرپرست اجرای احکام کیفری از اقدامات پیشگیرانه کارکنان و مسئولان اداره کل راه و شهرسازی فارس بویژه حوزه املاک و حقوقی، همچنین حضور موثر و سرکشی اراضی و برخورد با متجاوزین تقدیر و تشکر کرد.

در پایان مقرر شد به طور منظم و مستمر از محل اراضی بازدید به عمل آید و نحوه اجرای دستورات و برخورد با متصرفین کنترل و در این زمینه گزارش تهیه شود.

نظر شما