شناسهٔ خبر: 20736 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مهرداد بائوج لاهوتی مطرح کرد

نیاز به توسعه راه آهن در درون شهرها داريم/ توسعه حمل‌ونقل ریلی دورن‌شهری اقدامی همگام با استانداردهای جهانی

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برای دستیابی به حمل و نقلی پاک و ایمن و همگام با استانداردهای جهانی نیازمند توسعه ریلی در درون شهر و اتصال آن به دیگر بخش های حمل و نقلی هستیم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با تسنیم با بیان این موضوع که در جهت کمک به وسایل حمل و نقلی درون شهری و توسعه آنها ما نیاز به توسعه راه آهن چه در برون و چه در درون شهرها هستیم، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرها و کشورهای مختلف در دنیا، شاهد توسعه راه آهن در درون شهرها و اطراف آن هستیم تا تردد مسافران و جابجایی آنها با سهولت انجام شود.

وی افزود: این‌که برخی ارگانها بخواهند مخالف توسعه ریلی درون شهرها باشند یک اشتباه است چرا که افزایش آلاینده های زیست محیطی روز به روز جان میلیون ها نفر را در کشور به خطر می اندازد.

وی  تصریح کرد: برای دستیابی به حمل و نقلی پاک و ایمن و همگام با استانداردهای جهانی نیازمند توسعه ریلی در درون شهر و اتصال آن به دیگر بخش های حمل و نقلی هستیم که این امر کمک خواهد کرد تا دیگر بخشها هم همزمان با آن به توسعه رسیده و ما از تردد حجم اضافی از مسافران در داخل شهرها جلوگیری کنیم.

لاهوتی یادآور شد: شهرداری‌ها می توانند با همکاری و مشارکت  وزارت راه و شهرسازی بستر مناسبی را برای توسعه راه آهن در کشور فراهم کنند بطوریکه مناطق اطراف شهرهای بزرگ بتوانند به سهولت به راه آهن دسترسی داشته و از آنجا به مقاصد مورد نظر خود جابجا شوند.

نظر شما