شناسهٔ خبر: 20754 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور تا اوایل هفته آینده/ لغزندگی جاده و کاهش قدرت دید در مسیرهای کوهستانی/ وزش باد شدید در مناطق شرقی کشور طی سه روز آینده

باران کارشناس سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور تا اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور شاهد وزش باد شدید موقتی و ایجاد گرد و خاک در این مناطق خواهیم بود.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: برای امروز و فردا در غالب مناطق کشور به جز حاشیه جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان در سایر  نقاط رگبار باران، وزش باد و حتی در مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت.

گودرزی در ادامه بیشترین شدت بارش‌های دو روز آینده را برای استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، جنوب کردستان، همدان، مرکزی، برخی از نقاط استان فارس و شمال بوشهر اعلام کرد و افزود: روز جمعه علاوه بر این استان‌ها در استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش شدید بوده و روز شنبه از شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور کاسته خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی در این خصوص اضافه کرد: این سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال بوده و تا اوایل هفته آینده در این منطقه شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی همچنینن از وجود مه غلیظ در مناطق کوهستانی استان‌ها و نواحی اعلام شده در این سه روز خبر داد و گفت: این مه در گردنه‌های مرتفع جاده‌های کوهستانی رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس موجب لغزندگی و کاهش دید خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود رانندگان تا حد امکان از تردد در جاده‌های آب گرفته، توقف طولانی و برپاکردن چادر در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

گودرزی در ادامه بیان کرد: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقتی را داشته که باعث ایجاد گرد و خاک خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را برای امروز و فردا در برخی ساعات همراه با بارش باران، وزش باد و رعد و برق اعلام کرد وگفت: حداکثر دمای امروز تهران ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

نظر شما