شناسهٔ خبر: 20845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال در استان اردبیل:

بیشتر راه‌های شهرستان خلخال در معرض سیل قرار دارند

خسارت سیل لرستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال استان اردبیل گفت: اكثر راه‌های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان در معرض سیل و رسوب قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال، محمد قربانی در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان با اعلام این خبر افزود: این امر به علت واقع شدن بیشتر راه‌های ارتباطی خلخال در مناطق كوهستانی و در مسیر رودخانه‌ها و دره‌ها بوده و در مواقع بارندگی بر اثر جاری شدن سیلاب و رسوب دچار خسارت می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر از ۸۰۰ كیلومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی خلخال بیش از ۷۰۰ كیلومتر آن در معرض سیلاب و رسوب هستند.

قربانی اضافه كرد: در روزهای گذشته بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب بالغ بر سه میلیارد ریال به ابنیه و تجهیزات این راه‌ها خسارت وارد شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال با اشاره به بارش‌های برف سنگین در طول فصول سرد سال گذشته و فروردین ماه امسال گفت: در این مدت و با تلاش راهداران خلخالی ۲۰ هزار و ۵۲ كیلومتر از مسیرهای برف‌گیر شهرستان برف‌روبی شده كه این میزان فعالیت در امر برف‌روبی و بازگشایی راه‌های ارتباطی شهرستان در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

قربانی با بیان اینكه بیشتر ماشین آلات راهسازی و راهداری خلخال فرسوده هستند، افزود: تاریخ ساخت بسیاری از ماشین آلات راهسازی این اداره سال ۴۲ و یا قبل از آن است.

وی به نبود تریلی كمرشكن برای حمل و نقل دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین راهسازی در این شهرستان اشاره كرد و گفت: نبود تریلی موجب افزایش استهلاك دستگاه‌های راهسازی و راهداری شده است، مضاف بر اینكه به علت نبود تریلی در زمان وقوع حوادثی همچون ریزش كوه و یا رانش زمین زمان رسیدن ماشین آلات برای پاكسازی به محل حادثه نیز ساعت‌ها افزایش می‌یابد.

قربانی افزود: با تمام این كمبودها، در ایام تعطیلات نوروز امسال هیچ‌گونه حادثه رانندگی ناشی از لغزندگی و یا ناهمواری سطح جاده‌های بین شهری در این شهرستان اتفاق نیفتاد و راهداران این اداره موفق به ارایه خدمات راهداری مناسب به اهالی منطقه و مسافرین نوروزی این شهرستان شدند.

نظر شما