شناسهٔ خبر: 20850 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

انسداد ۱۲۰ راه روستایی در ۴ استان بر اثر بارش و سیل/ آغاز بازگشایی راه‌ها در ایلام، خوزستان و لرستان/ خسارت به ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خوزستان

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر حدود ۱۲۰ راه روستایی مسدود شد و بازگشایی راه‌ها در برخی استان‌ها آغاز شده است.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره میزان خسارت‌های وارد شده به راه‌های روستایی بعد از بارش‌های اخیر در کشور گفت: بیشتر خسارت‌های وارد شده بر اثر بارش‌ها و سیلاب اخیر مربوط به استان‌های گیلان، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری بوده است که موجب بسته شدن حدود ۱۲۰ راه روستایی شد.

وی ادامه داد: با فروکش کردن بارندگی در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان بازگشایی راه‌ها آغاز شده است.

میرشفیع با اعلام این خبر که راه‌های روستایی مسدود شده استان ایلام باز شده‌اند گفت: احتمال می‌رود که تا امروز راه‌های مسدود استان خوزستان نیز باز شوند اما راه‌های روستایی استان لرستان به دلیل بالا بودن حجم کاری و نیاز به تجهیزات زمان بیشتری برای بازگشایی نیاز دارند.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی درباره میزان خسارت‌های وارد شده به راه‌های روستایی در بارش‌های اخیر گفت: هنوز برآورد دقیقی مشخص نشده است اما در استان خوزستان حدود ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خسارت دیده و در استان ایلام خسارت به صورت مقطعی بوده اما در استان لرستان به دلیل بالا بودن حجم کار و پراکندگی روستاها هنوز تخمین خسارت معلوم نیست.

وی درباره تاثیر وضعیت راه‌های روستایی در تخلیه و امدادرسانی مردم گفت: در حال حاضر برای امداد رسانی به برخی راه‌های روستایی با مشکل مواجه شدیم زیرا این راه‌های روستایی که باید زمینه امدادرسانی به نقاط بحرانی باشند خود مسدود شده بودند.

میرشفیع ادامه داد: گرچه مشکلاتی از قبیل آب گرفتگی پل‌ها و کناره جاده‌ها در این حوادث طبیعی پیش آمد اما خوشبختانه در مرحله امدادرسانی به نقطه بحرانی نرسیدیم و شاهد تلفات جانی نبودیم.

وی افزود: این یک ضعف است که در شرایط بحرانی که امدادرسانی بسیار حائز اهمیت است راه‌های روستایی قطع و فرایند امدادرسانی بسیار دشوار می‌شود.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بر اثر سیلاب‌ها بعضی از پل‌های کوچک و یا پشت پل‌ها تخریب شدند./

نظر شما