شناسهٔ خبر: 20925 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش دما و رگبار باران در نیمه شمالی کشور/ احتمال سیلاب در شرق تهران، جنوب همدان و شمال لرستان/ وزش بادهای شدید و کاهش دید در جنوب‌شرق، شرق

سیلاب کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام احتمال رخداد سیلاب در استان‌های همدان، لرستان، تهران و خراسان‌شمالی از وزش باد شدید و پدیده گرد و غبار در 4 استان یزد، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: برای دو روز آینده، نفوذ جریانات‌سرد از عرض‌های بالاتر و از روی نیمه‌شمالی کشور، برای این منطقه، کاهش دما، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد را ایجاد می کند که برای مناطق کوهستانی نیمه شمالی کشور، بارش ها به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: احتمال رخداد سیلاب در جنوب استان همدان، شمال لرستان و شرق تهران وجود دارد. همچنین از امروز تا روز سه‌شنبه، بارندگی و احتمال رخداد سیلاب را در خراسان شمالی نیز داریم.

این کارشناس ادامه داد: در دو روز آینده، وزش بادهای شدید در جنوب، جنوب‌غرب، شمال‌شرق و جنوب‌شرق موجب خیزش گرد و خاک در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شرق یزد و هرمزگان باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش‌دید می‌شود.

گودرزی گفت: آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز هم مواج است. تهران امروز در پاره‌ای از نقاط رگبار، رعد و برق و وزش باد را دارد که بارش در ارتفاعات استان به شکل برف خواهد بود و فردا این شرایط ادامه دارد.

وی در پایان افزود: ۱۸ درجه سانتیگراد حداکثر دمای امروز تهران است که نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش دما را داریم. /

نظر شما