شناسهٔ خبر: 20955 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

تصويب ۱۳ طرح توسعه شهرهای گلستان در شورايعالی شهرسازی ومعماری ايران

عیسی مهری مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۵ قرارداد منعقده جهت تهیه طرح‌های توسعه وعمران شهری، طرح جامع ۱۳ شهر استان به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، عیسی مهری در گفت و گویی خبری گفت: ۲۵ قرارداد برای تهيه طرح‌های توسعه و عمران شهری منعقد شده كه ۱۴ طرح جامع برای مراکز شهرستان‌ها و ۱۱ طرح جامع- تفصیلی برای شهرهای غیر مراکز شهرستانی تهيه می‌شود.

مهری با بیان اینکه طرح های توسعه و عمران شهری، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری‌ها هستند، اضافه کرد: در این طرح‌ها برنامه‌ها و سیاست‌های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود، حریم و محدوده‌های شهری، رعایت کاربری‌ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه‌های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و بعنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت و سازها در دستور کار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان در ادامه به عملکرد سال ۹۴ این مدیریت اشاره کرد و گفت: بررسی و تصویب نهایی طرح‌های جامع – تفصیلی شهرهای نوده خاندوز و نگین شهر و طرح‌های جامع گمیش­تپه و کلاله و طرح مغایرت اساسی شهر اینچه برون در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران از جمله اقدامات انجام شده در سال ۹۴ بوده است.

به گفته مهری، در سال ۹۴ همچنین، کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر کردکوی و طرح جامع- تفصیلی شهر فاضل آباد را مورد بررسی قرار داده و پس از ابلاغ صورت جلسه کمیته فنی با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان، اصلاحات لازم توسط مشاور طرح، انجام و برای تصویب نهایی به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال شد و در شرف تصویب نهایی است.

وی از اقدامات انجام شده دیگر در سال ۹۴ را، بررسی طرح جامع شهر بندرگز در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بیان کرد و افزود: این طرح هم اينك برای اتخاذ تصمیم و رفع ابهامات به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: در سال ۹۴ طرح جامع – تفصیلی شهرهای انبارالوم، سیمین شهر و سرخنکلاته در مراجع استانی (شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی) مورد تائید واقع شده و اسناد آن در مرحله ارسال به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری و طرح در کمیته فنی این شورا قرار دارد.

مهری يادآور شد: تهيه و تكميل طرح‌های باقيمانده و در دست تهيه و انعقاد قرارداد برای شهرهايی كه طرح جامع آنها ابلاغ شده و فاقد طرح تفصيلی هستند از برنامه‌های امسال اين بخش اداره كل است.

نظر شما