شناسهٔ خبر: 20956 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پس از ۸ سال انجام شد؛

اولین پرواز ایرفرانس از پاریس-تهران

ايرفرانس هواپیمای شركت «ایرفرانس» دیشب (یكشنبه) در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست و پس از ۸ سال دورباره فعالیت های خود را در ایران از سر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیمای پرواز «اِی اف ۷۳۸» ایرفرانس از مبدا فرودگاه «روآسی- شارل دو گل» پاریس ۲۰ دقیقه زودتر از زمان پیش بینی شده در ساعت ۲۰ دیشب به وقت تهران در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست.

طبق این گزارش «آلن ویدالی» (Alain Vidalies) وزیر حمل و نقل فرانسه به همراه هیاتی ۱۵ نفره از مسئولان شركت های فرانسوی برای سفری دو روزه با همین هواپیما به ایران آمد.

وی در مراسم استقبال در سالن ویژه فرودگاه امام خمینی 'ره' در مورد ازسرگیری پرواز مستقیم میان ایران و فرانسه ابراز خرسندی كرد و 'پرواز تهران- پاریس را برای همكاری های دو كشور ضروری دانست. '

خبرگزاری فرانسه افزود: «علی عابدزاده» معاون وزیر راه ایران نیز كه برای استقبال به فرودگاه آمده بود از این كه «می بیند ایرفرانس خدمات خود در ایران را از سر گرفته است» ابراز خرسندی كرد.

«فردریك گاژی» (Frédéric Gagey) مدیرعامل شركت ایرفرانس با بیان این كه «از بازگشت به ایران بسیار به خود می بالد»، استقبال «گرم و با كیفیت» از بازگشت این شركت فرانسوی به ایران را ستود.

پیشتر دیگر شركت های هواپیمایی اروپایی چون «لوفت هانزا» آلمان، «آلیتالیا» ایتالیا و «آسترین ایرلاین» اتریش، پیشتر به تهران خدمات پروازی ارائه می كردند.

خبرگزاری فرانسه افزود: شركت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس نیز از سر گیری پروازهای لندن- تهران را در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) پیش بینی كرده است.

پس از توافق بین المللی هسته ای ایران در ماه ژوئیه (تیرماه ۹۴) كه راه را بر رفع تحریم ها علیه ایران گشود، شركت هواپیمایی ایرفرانس در ماه دسامبر گذشته (آذر/ دی ۹۴) خبر از سرگیری پروازهای این شركت به تهران را اعلام كرد.

نظر شما