شناسهٔ خبر: 20973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قاسم قاسمی خبر داد:

تعهدات راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به شهرداری‌ها انجام شد

قاسم قاسمی مدیركل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از اجرای تعهدات واگذاری ۱۰ درصدی سهم شهرداری‌های استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی گفت: واگذاری‌های سهم ۱۰ درصدی شهرداری‌ها در كشور تنها در استان چهارمحال وبختیاری به طور كامل انجام شده است.

وی، ارزش ۱۰ درصدی زمین‌های واگذاری به شهرداری‌های استان را پنج هزار میلیارد ریال عنوان كرد و ادامه داد: در سال گذشته تكمیل و بهسازی آسفالت محورهای اصلی و فرعی استان به طول ۱۸۷ كیلومتر، تكمیل، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان به طول ۱۰۱ كیلومتر و تامین قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی به میزان سه هزار و ۲۳۵ تن قیر برای ۴۴ روستا و ۶۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شد.

به گفته قاسمی در سال گذشته تامین قیر رایگان برای شهرهای شهركرد، بروجن، فارسان، بلداجی، هفشجان، نقنه و شلمزار به میزان سه هزار و ۴۶۷ تن، احداث پل سر رك به طول ۸۰ متر و اعتبار ۲۲ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی تونل چری و فعال نمودن عملیات ساخت تونل زره انجام شده است.

قاسمی افزود: در سال گذشته در حوزه مدیریت و ساخت اداره كل راه و شهرسازی استان ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان تصریح كرد: اجرای آسفالت ۲۱۵ كیلومتر از بزرگراه‌های استان با ۳۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

قاسمی، افتتاح ۹ هزار و ۷۵۰ واحد مسكن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته اعلام كرد و ادامه داد: خدمات زیربنایی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال و خدمات روبنایی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در طرح‌های مسكن مهر استان انجام شده است.

وی ادامه داد: نصب گاردریل به طول ۱۰ كیلومتر با پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار، نصب ۱۲ كیلومتر نیوجرسی با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار، حذف نقاط حادثه خیز و ۸۰ پیچ خطرناك در استان با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و تعمیر پل‌های بزرگ استان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

قاسمی گفت: طرح بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی بروجن در فهرست طرح‌های ملی قرار گرفته و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل و تجهیز آن تخصیص یافته است.

نظر شما