شناسهٔ خبر: 20987 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی:

صنعت حمل و نقل، موتور حركت توليد و رونق اقتصادی

نشست معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بر توسعه شبكه راه‌های ایمن، جبران عقب ماندگی طرح ساخت راه آهن مراغه- ارومیه، افزایش پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه ارومیه، فراهم‌سازی زیرساخت‌های افزایش مبادلات تجاری در پنج پایانه مرزی استان و بهبود كیفیت پروژه‌های عمرانی تاكید كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، تقی كهوریان در اولین جلسه شورای حمل و نقل استان در سال ۹۵ كه در اداره كل راه و شهرسازی استان برگزار شد، گفت: توسعه و استانداردسازی زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای از اولویت‌های مدیریت كلان بوده چرا كه باور داریم صنعت حمل و نقل؛ موتور حركت تولید و رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینكه نقش صنعت حمل و نقل در توسعه صادرات غیرنفتی استان برجسته است، گفت: برنامه‌های بخش حمل و نقل باید مسئله محور و با تمركز بر تك تك مسائل و چالش‌های پیش روی این صنعت تدوین شود.

كهوریان از بازدید دوره‌ای از پروژه‌های عمرانی حوزه حمل و نقل استان در روزهای آتی خبر داد و افزود: روند اجرای طرح‌های عمرانی بخش حمل و نقل استان به شكل نامحسوس كنترل و نظارت می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بر كاستن فاصله عملكرد دستگاه‌های عضو شورای حمل و نقل استان با ظرفیت و پتانسیل‌های موجود تاكید كرد و  گفت: توصیه می‌شود در مباحث نظارت و كنترل بر كیفیت پروژه‌های عمرانی، همكاری تنگاتنگ با مراكز علمی و علم آوری، رعایت مقررات و قوانین و همسوگرایی دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش اقدام شود.

كهوریان از نگاه ویژه مدیریت كلان استان به عملیاتی‌سازی واگذاری مالكیت پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی خبر داد و تصریح كرد: پروژه‌های قابل انتقال حوزه حمل و نقل به بخش خصوصی فهرست بندی و تعیین شود.

این مقام مسئول همچنین خواستار تكمیل پروژه‌های بیمارستانی در كوتاه‌ترین زمان ممكن شد و بیان كرد: اعضای شورای حمل و نقل در روزهای آتی لازم است فهرست پروژه‌های اولویت‌دار را جهت نهایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی اعلام كنند.

نظر شما