شناسهٔ خبر: 21037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بدهی ۱۵ میلیارد تومانی راهداری کردستان به پیمانکاران

محمد راشد مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از بدهی ۱۵ میلیارد تومانی راهداری به پیمانکاران خبر داد و گفت: در سال گذشته ۷ میلیارد تومان در زمینه ایمن‌سازی راه‌ها هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، محمدراشد مدرس‌گرجی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۷ میلیارد تومان در زمینه ایمن‌سازی راه‌ها در استان هزینه شده است، گفت: پیمانکاران در حال حاضر حدود ۱۵ میلیارد تومان از حوزه راهداری استان طلب دارند و کم‌‌ترین اعتباری برای پرداخت این مطالبه نداریم.

به گفته وی برای خط‌کشی خط وسط راه‌های استان ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با توجه به خساراتی که به راه‌ها در طول هفته‌های گذشته به دلیل بارندگی‌های شدید وارد‌ شده است باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از خسارت ۱۰ میلیارد به حوزه راه‌های استان در بارندگی‌های ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: برای انجام کارهای عادی در سال ۹۵ در بحث راهداری حداقل نیاز به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار داریم که تاکنون وضعیت اعتبار مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه برای هر کیلومتر روکش آسفالت به صورت میانگین در استان کردستان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است، افزود: برای هر کیلومتر خط‌کشی یک‌خطی ۱۳ میلیون ریال هزینه می‌شود که باید در جاده‌های اصلی بر اساس الزام قانون هر سه خط آن خط‌کشی داشته باشد.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: استان کردستان ۷ هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ۶ هزار کیلومتر آن راه روستایی و یک‌هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه اعتبار استانی در حوزه راهداری در سال گذشته در استان ۱۱ میلیارد تومان بوده است، افزود: حدود ۵۰ درصد از این اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته وی، سازمان راهداری نیز در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری استان کردستان اختصاص داد که ۶۰ درصد از این تعهد عملیاتی شده است.

نظر شما