شناسهٔ خبر: 21068 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

گزارش خبری نشست هفتاد و یکم كمیسیون ایمنی راه‌های كشور؛

برگزاری مانور امدادرسانی به حوادث ترافیکی در تمام استان‌ها/ استفاده از ظرفیت‌های بخش بیمه در طرح‌های بهبود ایمنی حمل‌ونقل/ رفع موانع راه‌اندازی کامل سامانه ثبت سوانح حمل‌ونقل

نشست نخستین نشست كمیسیون ایمنی راه‌های كشور در سال ۹۵ برگزار شد و در ۶ محور اعم از برگزاری مانور امدادرسانی به حوادث ترافیکی در تمام استان‌ها٬ استفاده از ظرفیت‌های بخش بیمه در طرح‌های بهبود ایمنی حمل‌ونقل و رفع موانع راه‌اندازی کامل سامانه ثبت سوانح حمل‌ونقل جمع‌بندی‌هایی داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ هفتاد و یكمین نشست كمیسیون ایمنی راه‌های كشور با حضور و مشاركت اعضا به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار و و پس از بحث و بررسی پيرامون دستوركار، جمع‌بندی‌هاي زير حاصل شد:

۱- به استناد گزارش پلیس راهور مجموع تصادف‌های رانندگی در راه‌های برون‌شهری طی سال ۱۳۹۴، بالغ بر ۴۸۱۸۰ تصادف با ۶۴۴۸ نفر فوتی سرصحنه، به ترتیب با ۴.۳+ درصد و ۵.۷- درصد نسبت به سال ۱۳۹۳ بوده است.

۲- گزارش عملکرد كميسيون مدیریت ایمنی حمل‌ونقل خوزستان با حضور مفتدایی استاندار و ريیس این کمیسیون ارائه شد و با توجه به سلسله اقدامات مؤثر انجام‌شده در استان که منجر به کاهش متوسط ساليانه ۸.۶ درصدي تلفات در ۴ سال نخست برنامه پنجم و كاهش ۱۳.۷ درصدي تلفات تصادف‌های رانندگی در ۱۱ ماه نخست استان شد، ضمن تقدیر ویژه ریاست و اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از هماهنگی و مشارکت یکایک دست‌اندرکاران ایمنی حمل‌ونقل استان خوزستان، مقرر شد:

۲-۱- وزیر راه و شهرسازی در یکی از نشستهای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی استان خوزستان شرکت کند.

۲-۲- هماهنگی‌های انجام‌شده برای پیشبرد پروژه‌های مربوط به ارتقای ایمنی حمل‌ونقل استان پیگيری شود.

۲-۳- موضوع مسؤولیت اجتماعی همگانی به منظور مشارکت و هم‌افزایی همه شهروندان و نهادها در چالش ایمنی رانندگی، پیگیری و نيز اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود.

۲-۴- تدابیر مقتضی برای جلب مشارکت واحدهای تولیدی و خدماتی استان که تولید سفر می‌کنند، در فرایند بهبود ایمنی شبکه‌های حمل‌ونقل استان اتخاذ شود.

۲-۵- با توجه به سهم بالای کالاهای عبوری از استان و نیز مقصد و مسیر سفر بودن مناسبت‌هايی از جمله راهیان نور، اربعین و ... ، لازم است ترتیباتی برای افزایش ظرفیت راه‌آهن و افزایش سهم آن در جابجایی‌ها فراهم شود.

۲-۶- سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه نصب دوربین‌های کنترل سرعت و تخلفات پیگیری ویژه کند.

۳- به منظور افزایش آمادگی‌ها برای امدادرسانی مناسب و در کمترین زمان به حوادث ترافیکی، رزمايش (مانور) امدادرسانی به حوادث در همه استان‌های کشور به طور متناوب انجام و عملكرد دستگاه‌های امدادی در صحنه حادثه ارزیابی شود.

۴- گزارش نتايج اجرای شیوه‌نامه اجرايی شناسایی و اولويت‌بندی نقاط پرتصادف و ثبت آمار تصادفات رانندگی نقاط پرتصادف در سامانه ثبت سوانح حمل‌ونقل در نشست آینده کمیسیون ارايه شود.

۵- از ظرفیت‌های بخش بیمه و سندیکای شرکت‌های بیمه در طرح‌های بهبود ایمنی حمل‌ونقل از جمله SOS و ... استفاده شود.

۶- با تشریک مساعی دستگاه‌های عضو، موانع راه‌اندازی کامل سامانه ثبت سوانح حمل‌ونقل برطرف و نظام‌نامه فعالیت سامانه نهایی و در نشست آینده کمیسیون ارايه شود./

نظر شما