شناسهٔ خبر: 21075 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و ارزیابی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

انعکاس عملکرد دستگاه‌ها باعث همسو شدن توقعات مردم با بضاعت آن‌‌ها می‌شود/ ارتقای حفظ حقوق شهروندی، به عنوان یکی از اهداف مهم حوزه ارزیابی عملکرد

علي بخش رستمي مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و ارزیابی وزارت راه و شهرسازی انعکاس عملکرد دستگاه‌ها را باعث همسو شدن توقعات مردم با بضاعت آن‌‌ها دانست و گفت: ارتقای حفظ حقوق شهروندی یکی از مهمترین اهداف حوزه ارزیابی عملکرد در وزارت‌خانه به شمار می‌رود.

علی بخش رستمی درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص اقدامات حوزه مدیریت عملکرد در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: به اعتقاد من ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی خود انعکاس درستی از تلاش‌ها، زحمات و مجموعه کوشش‌هایی است که همکاران ما در راستای شرح وظیفه‌مندی سازمانی و شرح خدمات موجود، به مردم  انجام می دهند که ما در نهایت آن را در بخش ارزیابی به نوعی دیگر منعکس می‌کنیم.

رستمی در ادامه با بیان این مطلب که ارزیابی عملکرد خود در راستای مباحث حفظ حقوق شهروندی انجام می‌شود، بیان کرد: انعکاس این قضایا به مسئولین و خصوصا مردم، تأثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت که نه تنها باعث همسو شدن توقعات مردم، با بضاعت هر یک از بخش‌ها می‌شود بلکه رضایت بیشتر مخاطبان را نیز به همراه خواهد داشت. در واقع این ارزیابی عملکرد است که اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته را در چارچوب وظایف شاخص‌ها و اهداف موجود نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و ارزیابی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر این نکته که حوزه ارزیابی عملکرد این تلاش‌ها را به همراه سند به ذینفعان و مسئولان ارائه می‌دهد گفت: در این زمینه جلسه‌ای نیز با مدیران ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه تشکیل داده و به هم‌اندیشی و بررسی محورهای مشخص برای ارزیابی پرداختیم.

این مقام مسئول درباره اهداف و برنامه‌های این بخش طی سال جدید نیز بیان کرد: ارائه گزارش عملکرد بخش‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی اولین برنامه ضروری ما در زمان حاضر است و تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه وظیفه دارند تا ۱۵ اردیبهشت ماه این گزارش را در سیستم به دفتر مدیریت عملکرد ارسال کنند تاهرچه سریعتر اقدامات بررسی و تحلیل موارد و تهیه گزارش عملکردی نهایی جمع‌بندی و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال شود.

وی در ادامه سخنانش از امضای یک برنامه عملیاتی مورد توافق سه ساله با سازمان مدیریت در بهمن ماه سال ۹۴ در راستای اصلاح نظام اداری خبر داد و افزود: ما باید ضمن تعیین و تعریف اهداف و شاخص‌های معین در این تفاهم‌نامه تلاش کنیم تا برنامه را طبق موارد توافق شده پیش ببریم.

رستمی آگاهی از نحوه اجرای تعهدات را مهمترین و اصلی‌ترین فایده این برنامه عملیاتی دانست و ادامه داد: اگر در حین بررسی‌ها متوجه عدم موفقیت برخی اهداف و شاخصه‌ها شویم به سرعت مشکل را شناسایی می‌کنیم و با همکاری کارشناسان بخش مربوط در جهت رفع آن برخواهیم آمد.

 مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و ارزیابی، برنامه‌های ارتقای حفظ حقوق شهروندی را از اهداف مهم این حوزه بیان کرد و افزود: قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد که خود نوعی از رعایت حقوق شهروندی به شمار می‌رود، در حال حاضر از سوی بخش‌های گوناگون وزارت راه و شهرسازی به جد پیگیری می‌شود.

به گفته وی استفاده از خدمات الکترونیک و دسترسی مردم به اطلاعات و پاسخگویی به آنها از طریق دیدارگاه‌های الکترونیکی در این امر نقش چشمگیری دارند و در حال حاضر در مجموع وزارتخانه  ۳۰ سامانه عمومی و خصوصی فعال است./

نظر شما