شناسهٔ خبر: 21123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حسن‌نیا مطرح کرد:

افزایش ۹۵۰ کیلومتر راه به شبکه‌ بزرگراهی کشور/ ساخت شبکه‌ کریدوری و ترانزیتی کشور به‌صورت بزرگراهی

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور در سفر یک روزه خود به استان کرمان به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان از راه‌های جنوب و شرق استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور در حاشیه این بازدید گفت: سال گذشته ۹۵۰ کیلومتر به شبکه‌ی بزرگراهی کشور اضافه شده است.  

حسن‌نیا افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی، اگر امسال بتوانیم ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر به شبکه راه‌های بزرگراهی اضافه کنیم، کار بسیار بزرگی انجام خواهد شد.

وی در رابطه با سفرش به استان کرمان نیز گفت: سفر به استان کرمان در راستای بازدید از رینگ محورهای ترانزیتی خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان است.

حسن‌نیا افزود: این سازمان با همکاری شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل و معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی، قرار است شبکه‌ کریدوری و ترانزیتی کشور را به‌صورت بزرگراهی دربیاورد.

وی ادامه داد: در این بازدید ظرفیت‌های محورهایی که امکان دارد به‌صورت بزرگراهی اجرا شوند، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سازمان راهداری هدف دیگر از این بازدید را ارتقاء کیفی راه‌های این شبکه دانست و گفت: نشست‌هایی با مدیران و معاونان سه اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که بخش‌هایی از محورهای ترانزیتی این سه استان را زیر شبکه‌ بزرگراهی و ارتقای رویه‌ آسفالت و ایمنی ببریم.

حسن‌نیا در رابطه با رفع نقاط پرحادثه‌ نیز گفت: براساس دستورالعمل سال گذشته‌ کمیسیون ایمنی راه‌ها، دستورالعمل تدوین نقاط حادثه‌خیز به استان‌ها ابلاغ شده و  حدود ۹۰ درصد استان‌ها نیز براساس دستورالعمل جدید نقاط حادثه‌خیز را تهیه کرده و فرستاده‌اند که درصدد هستیم امسال‌ حدود ۹۵۰ نقطه‌ حادثه‌خیز را‌ با اعتبارات سازمان رفع کنیم.

وی افزود: سیاست امسال سازمان راهداری براساس ارتقای علائم عمودی و افقی و اصلاح نقاط زودبازده و بهبود و ترمیم پل‌هایی است که در طول سال‌های گذشته به‌دلیل عدم تامین منابع نتوانستیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم.

حسن‌نیا با بیان این‌که امسال ۱۶۰ میلیارد تومان برای بهبود کیفی پل‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: پل‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ بنابراین، ترمیم و بهبود کیفی تعدادی از ۴۰۰ هزار دهنه‌ پلی که در جاده‌های کشور وجود دارد، در دستور کار است.

وی افزود: امسال تعدادی از پل‌های بزرگ و تونل‌ها ترمیم می‌شوند؛ ضمن این‌که ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم، برای ترمیم رویه‌های آسفالت و بهبود کیفی آسفالت جاده‌ها پیش‌بینی شده است.

حسن‌نیا ادامه داد: سال گذشته مشکلات زیادی در زمینه‌ تخصیص اعتبارات داشتیم که امیدواریم امسال این وضعیت بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته ۱۲ میلیون تن آسفالت در طول شبکه‌ی راه‌های ملی اجرا شده است، بیان کرد: در کل، در زیرمجموعه‌ی وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ میلیون تن آسفالت در جاده‌های کشور اجرا شده است.

نظر شما