شناسهٔ خبر: 21253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادراه بوشهر - شیراز نیازمند ۱۴۰۰ میلیارد تومان

جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: اجرای طرح آزاد بوشهر به شیراز مصوب شده که برای اجرای این طرح به یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی در نشست بررسی‌ طرح‌های عمرانی در استان بوشهر با بیان اینکه طول راه‌های استان بوشهر ۴ هزار و ۳۳۸ کیلومتر است گفت: از این میزان راه ۶۳۸ کیلومتر آن بزرگراه، ۶۰۸ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۶ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۴۶ کیلومتر دیگر راه روستایی است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۸۵۵ دستگاه پل در راه‌های استان بوشهر ایجاد شده گفت: در استان بوشهر ۱۲ تونل وجود دارد که راه‌های اصلی را به هم متصل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اجرای پروژه راه آهن بوشهر به شیراز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: راه آهن بوشهر به شیراز بطول ۴۳۰ کیلومتر است که ۲ قطعه آن در استان بوشهر و ۲ قطعه هم از استان فارس عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رستمی افزود: برای تکمیل طرح راه آهن بوشهر به شیراز به ۳۰ هزار میلیارد ریال بر اساس فهرست بهای سال ۱۳۹۲ نیاز است.

وی از تدوین طرح آزاد راه بوشهر به شیراز خبر داد و بیان کرد: طول این پروژه ۲۲۱ کیلومتر طراحی شده که ۱۵۲.۸ کیلومتر آن در استان بوشهر و ۶۸.۴ دیگر در محدوده استان فارس قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آزادراه بوشهر به شیراز یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: دوره ساخت این پروژه ۳۶ ماه و دوران مشارکت ۱۸ سال پیش‌بینی شده است.

نظر شما