شناسهٔ خبر: 2135 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری استان لرستان:

بی‌توجهی به ضوابط شهرسازی در خرم‌آباد/ شهرداری مغایر با طرح جامع مجوز می‌دهد

خرم آباد مدیر شهرسازی و معماری استان لرستان از بی‌توجهی به مقررات شهرسازی و معماری در خرم‌آباد انتقاد کرد و گفت: شهرداری مغایر با طرح جامع مجوز ساخت می‌دهد.

صادق بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی برخی مشکلات شهرسازی و معماری استان لرستان را یادآور شد و گفت: از معضلات کنونی این استان در حوزه شهرسازی، بی‌توجهی شهردار خرم‌آباد نسبت به ضوابط مصوب شهرسازی است. 

مدیر شهرسازی و معماری استان لرستان توضیح داد: شهردار خرم‌آباد در نامه‌ای رسمی به شهرداران مناطق اعلام کرد که می‌توانند برخلاف ضوابط طرح جامع مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری پروانه ساختمانی صادر کنند.

بهاروند با یادآوری ماده هشت مصوب قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران گفت: مطابق این قانون، شهرداران سراسر کشور مکلف به اجرای مصوبات شورایعالی هستند اما اکنون شهرداری‌ها دقیقا خلاف این قانون عمل می‌کنند برای مثال مطابق طرح جامع در معبر هشت متری حداکثر باید ساختمان دو طبقه ساخته شود اما شهرداری‌ها تا چهار طبقه هم مجوز می‌دهند٬ از این رو معاون فنی و عمرانی استانداری لرستان در نامه‌ای به شهرداری اعلام کرد این اقدام خلاف قانون است اما شهردار نه تنها دستور خود را لغو نکرد بلکه اعلام کرد که شهرداری همچنان به کارش ادامه می‌دهد.

به گفته وی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان به شهردار خرم‌آباد پیشنهاد داد که صدور پروانه‌های ساخت مغایر با طرح جامع متوقف شود تا شورایعالی شهرسازی و معماری درخواست‌های شهرداری برای بازنگری در طرح جامع را بررسی کند و وقتی این درخواست‌ها در آن شورا به تصویب رسید صدور پروانه‌ها ادامه پیدا کند اما شهردار خرم‌آباد بدون توجه به این موضوع، همچنان پروانه ساخت می‌دهد./

نظر شما