شناسهٔ خبر: 21361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به تخلفات رانندگان و شركت‌های بخش حمل و نقل چهارمحال و بختیاری

منوچهر سلمان زاده در سال گذشته به تخلف ۱۲ شرکت حمل و نقل بار و مسافر و ۲۹۷ راننده بخش كالا و مسافر استان چهارمحال و بختیاری رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه­‌های چهارمحال و بختیاری، در سال گذشته به تخلف ۱۲ شرکت حمل و نقل بار و مسافر و ۲۹۷ راننده بخش كالا و مسافر استان رسیدگی شد.

منوچهر سلمان زاده مدیرکل حمل و نقل و پایانه­‌های استان گفت: با نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل­‌ و نقل و دریافت نظرات و شکایات مسافران، طبق کمیسیون حقوقی ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت­‌های حمل و نقل،  طی ۳ جلسه به تخلفات ۱۲ شركت حمل  و نقل كالا و مسافر رسیدگی شد كه همه متخلفان طبق قانون به تذكر كتبی با درج در پرونده محكوم شدند.

وی در خصوص رسیدگی به تخلفات رانندگان نیز گفت: طبق کمیسیون حقوقی ماده ۱۱ رسیدگی به تخلف رانندگان، طی  ۲۹ جلسه پرونده  ۲۹۷ راننده بررسی و از  این تعداد ۲۴۸ مورد به لغو موقت فعالیت كارت هوشمند و ۴۹ مورد نیز به تذكر كتبی محكوم گردیدند.

سلمان زاده در ادامه گفت: عدم رعایت مقررات مربوط به تنظیم و نحوه صدور بارنامه، صدور بارنامه جهت ناوگان مدارك مثبته (گواهینامه، كارت هوشمند، كارت سلامت و دفترچه ثبت ساعت)، صدور بارنامه جهت ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی، حمل بار تجاری توسط ناوگان مسافربری، برخورد نامناسب با مسافران در حین سفر و غیره از تخلفات شرکت‌­های حمل و نقل بوده است.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در پایان افزود: صنعت حمل و نقل جاده­‌ای با سهم ۹۰ درصدی از جابجایی در سطح کشور جایگاه ویژه‌­ای در میان سایر شقوق حمل و نقل دارد و از استقبال بیشتری برخوردار است. تلاش می‌شود علاوه بر ارائه آموزش و فرهنگ سازی بحث بازدید دوره‌­ای و کنترل نامحسوس از شركت‌های حمل و نقل انجام شود.

نظر شما