شناسهٔ خبر: 21379 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

برگزاری دوره‌ آموزشی مدیریت پروژه با همکاری خیرین راه‌ساز/ ۳ مزیت تدوین مناسب قراردادها/ اهمیت توجه به طرح جامع مدیریت کیفیت پروژه

سید حسن میرشفیع معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری دوره‌ آموزشی مدیریت پروژه با همکاری خیرین راه‌ساز خبر داد و گفت: اگر متن یک قرارداد به خوبی تدوین شود منافعی همچون «جلوگیری از بروز کمترین تغییرات در پروژه»٬ «جلوگیری از بروز تعارضات» و «رسیدن به زمان توافق شده با کم‌ترین هزینه‌ها» را در پی خواهد داشت.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی با همکاری خیرین راه‌ساز دوره‌ آموزشی مدیریت پروژه را در روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت برگزار کرد.

وی افزود: «جایگاه مسائل پیمانی و قراردادی در پروژه‌های عمرانی با نگرش بر قراردادهای ای-پی-سی»٬ «بررسی نحوه شکل‌گیری طرح‌های عمرانی»٬ «انواع قراردادهای ساخت»٬ «بررسی انواع قالب‌های قراردادی از دو نظر –روش و سیستم اجرا- از نظر روش پرداخت»٬ «تاثیر مالی و زمانی انتخاب نوع قرارداد در اجرای پروژه‌های عمرانی»٬ «لزوم نگرش علمی و نظامند به بحث قراردادهای ساخت» موضوعاتی است که باید در انتخاب نوع قرارداد پروژه‌های عمرانی مدنظر قرار گیرد.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر متن یک قرارداد به خوبی تدوین شود منافعی همچون «جلوگیری از بروز کمترین تغییرات در پروژه»٬ «جلوگیری از بروز تعارضات» و «رسیدن به زمان توافق شده با کم‌ترین هزینه‌ها» را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به مباحث آموزشی این دوره٬ توجه به طرح جامع مدیریت کیفیت پروژه را حائز اهمیت خواند و افزود: کیفیت مهمترین ویژگی محصول است که خریدار را از پرداخت هزینه راضی می‌کند. کیفیت به معنای دستیابی به استانداردهای از پیش تعیین شده است و در کارایی و دوام متجلی می‌شود٬ هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

میرشفیع دیگر موضوع این دوره را آموزش نظام ارجاع کار اعلام کرد و توضیح داد: سازمان‌های کارفرمایی برای انجام مأموریت خود نیازمند همکاری اشخاص حقیقی و حقوقی در عرصه‌های گوناگون شامل پیمانکاری تا خدمات فنی و مهندسی٬ خرید خدمت تا خرید کالا و غیره هستند. فرایندی که این همکاری را محقق می‌کند نظام ارجاع نام دارد./

نظر شما