شناسهٔ خبر: 21387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعطای تعداد ۱۱۰۰ فقره تسهیلات ساخت، بهسازی و نوسازی در استان قزوین

رافع ناصری فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سقف این تسهیلات که با هدف ساخت، بهسازی و نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری پرداخت می‌شود، ۴۰ میلیون تومان به ازای هر واحد در شهر قزوین و ۳۰ میلیون تومان برای هر واحد در سایر شهرهای استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامدمانی فر با اعلام این خبر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و بانک مسکن، تعداد ۱۱۰۰ واحد تسهیلات ساخت، بهسازی و نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری به استان قزوین اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری و افزایش کیفیت زندگی در این بخش‌ها، افزود: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای دریافت این تسهیلات نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

مانی فر با ارایه توضیحاتی درباره این قرارداد افزود: سقف تسهیلات مذکور به ازای هر واحد در شهر قزوین ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۹۴ اقدامات و پیگیری‌های زیادی برای آغاز برنامه‌های بازآفرینی و باز زنده‌سازی بافت‌های ناکارآمد شهری صورت گرفته عنوان کرد: طرح‌ها و اسناد فرادستی و جامعی برای ایجاد رویداد در این محلات و احیای آنها تهیه شده و در مراجع مختلف به تصویب رسیده است.

مانی فر در ادامه گفت: با توجه به راه‌اندازی ستاد بازآفرینی شهری استان در سال ۹۴، برنامه‌های موجود در این حوزه با جدیت و تاکید بیشتری در سال جاری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا به یاری خدا و مشارکت همه اقشار جامعه، به ویژه ساکنان گرامی این محلات، شاهد افزایش روزافزون کیفیت زندگی شهری در این بخش‌ها باشیم.

رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی نیز با اعلام جزییات این تسهیلات، میزان مشارکت و نرخ سود این طرح گفت: مدت دوران مشارکت مدنی در این تسهیلات ۲ سال بوده و قرارداد مشارکت مدنی در حال حاضر با نرخ ۲۴ درصد است.

رافع ناصری فر با تاکید بر سیاست‌های حمایتی دولت از این طرح گفت: از این میزان نرخ مشارکت، ۱۴ درصد سهم متقاضی و ۱۰درصد سهم دولت بوده که در قالب یارانه به واجدین شرایط تخصیص خواهد یافت.

ناصری فر در خصوص چگونگی ثبت نام برای دریافت تسهیلات بیان کرد: متقاضیان تسهیلات مذکور میتوانند با مراجعه به سامانهfacility.udrc.ir ، یا وب سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به نشانی www.qmrud.ir، بر روی گزینه "تسهیلات بازآفرینی شهری" کلیک کرده و با ورود به سامانه این تسهیلات و مطالعه دقیق شرایط آن، نسبت به ثبت نام در سامانه واخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی در پایان گفت: با توجه به تغییراتی که در سامانه در حال انجام است، پذیرش متقاضیان تسهیلات از ۲/۸/ ۱۳۹۵ آغاز شده و متقاضیان با داشتن کد رهگیری و مراجعه به سامانه در هر مرحله می‌توانند از روند بررسی تقاضا و معرفی به بانک مطلع شوند.

نظر شما