شناسهٔ خبر: 21388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم تجلیل از رانندگان بخش کالا در اسدآباد استان همدان عنوان شد:

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، عمل به معیارهای اقتصاد مقاومتی است

نشست مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان در مراسم تجلیل از رانندگان معادن شهرستان اسدآباد گفت: اجرای طرح ویژه و اقدام به نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا، عمل به معیارهای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت اله حیدری در مراسمی که به منظور تقدیر از رانندگان بخش حمل و نقل کالای معادن استان و با حضور فرماندار و بخشدار شهرستان اسد آباد، قائم مقام مدیر عامل شرکت حمل و نقل صبا نور؛ مسئولین شرکت‌های حمل و نقل کالا و جمع کثیری از رانندگان در محل شرکت صبا بار اسدآباد برگزار شد به ایراد سخنانی پرداخت.

وی گفت: طبق آمار موجود ۶۵ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کالا در سطح کشور فرسوده هستند و یکی از برنامه‌های سازمان راهداری در کشور اقدام ضربتی نسبت به تعویض و نوسازی ناوگان فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها گفت: شهرستان اسدآباد به عنوان قدیمی‌ترین شهر حمل و نقلی کالا شناخته شده است و رانندگان پرتلاش این خطه نقش مهمی را در بخش حمل کالا و ذخائر معدنی به اقصا نقاط کشور ایفا می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: تعداد ناوگان فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال در استان حدود ۴ هزار دستگاه انواع کامیون است که در نظر است با طرحی ویژه نسبت به نوسازی آنها اقدام شود و تا زمان اجرای طرح، نوسازی طبق روال قبل انجام می‌شود.  

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها افزود: سعی مسئولین  این اداره کل بر این است که با توجه به پیام امسال مقام معظم رهبری با اقدامات جدی و تلاش , اعتبارات مناسبی از طرح ویژه را در جهت عملی کردن نوسازی ناوگان برای استان جذب نماید.

وی افزود: ورود ناوگان جدید به چرخه حمل و نقل کالا کاهش مصرف سوخت، ارتقاء ایمنی، کاهش تصادفات و تسریع در حمل و نقل کالا را در پی خواهد داشت.

حیدری به تلاش رانندگان بخش حمل و نقل کالا اشاره کرد و گفت: جابه جایی سنگ آهن، کنستانتره و سایر مواد کانی به ویژه در شهرستان اسدآباد چشمگیر و مقاومت و تداوم فعالیت آنها در شرایط دوران تحریم قابل تقدیر است.

در ادامه فرماندار شهرستان اسدآباد نیز ضمن تقدیر از تلاش رانندگان این بخش بیان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه کشور برخورداری از سیستم منسجم حمل و نقل است.

مسعود بکایی با اشاره به حمل و نقل سالانه بیش از ۸ هزار میلیون تن کالا در جهان گفت: این صنعت تاثیر به سزایی در ایجاد رقابت، کاهش قیمت‌ها و توسعه کشورها دارد.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب در ایران و برخورداری از انواع سیستم‌های جابه جابجایی زمینی، هوایی، دریایی و ریلی، حمل و نقل یکی از ارکان اصلی رسیدن به توسعه پایدار است.

فرماندار اسد آباد گفت: انتظار می­‌رود با هماهنگی و پیگیری مسئولین حمل و نقل و پایانه‌های استان بحث نوسازی ناوگان به صورت جدی عملی شود چرا که اقدام به این امر واجب، توسعه اقتصادی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ایمنی را به دنبال دارد.

کیوان آرا قائم مقام شرکت صبا نور نیز با اشاره به شرایط ویژه استخراج مواد معدنی، بعد مسافت و افزوده شدن هزینه‌های حمل و نقل گفت در سال ۹۴ شاهد فعالیت رانندگان این بخش با حداقل دریافتی بوده‌ایم.

وی افزود: به دلیل تحریم و کاهش قیمت سنگ آهن بیشتر معادن از فعالیت باز ماندند و این شرکت نیز متحمل ضررهای مالی و کاهش نیرو شد ولی در سایه همکاری مناسب و تحمل فشار از سوی رانندگان در شهرستان اسدآباد حمل و نقل سنگ آهن و کنستانتره متوقف نشد و با روسفیدی این دوران را سپری کردیم.

کیوان آرا در ادامه پیام تقدیر ویژه مدیر عامل شرکت صبا نور را به دست اندرکاران و رانندگان شرکت صبا بار در شهرستان اسدآباد اعلام و حمایت مدیران و مسئولین این شرکت را از کلیه فعالان این عرصه امری ضروری دانست.

یادآور می‌شود در خاتمه این مراسم جمع کثیری از رانندگان شرکت حمل و نقل کالای معدنی صبا بار اسدآباد، با اعطای هدایای نفیس مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما