شناسهٔ خبر: 21392 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

اجازه عبور از قطعه یک آزادراه تهران-شمال در نوروز۹۶/ حذف گیت ورودی عوارضی آزادراه تهران-قم/ تغییر در تخصیص سهمیه سوخت گازوئیل

آزادراه پردیس اعلام پروژه‌های راه‌وشهرسازی ابلاغی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بخش‌های مجری٬ اجازه عبور از قطعه یک آزادراه تهران-شمال در نوروز۹۶ ٬ حذف گیت ورودی عوارضی آزادراه تهران-قم و تغییر در تخصیص سهمیه سوخت گازوئیل از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

کار باند اول قطعه ۳.۲ کیلومتری آزادراه منجیل-رودبار تمام و برای تردد مسافران نوروزی امسال باز شد و باند دیگرش هم امیدواریم پاییز امسال به شرط تأمین کامل و به موقع اعتبار تکمیل شود.

بهار سال ۹۶ از قطعه یک آزادراه تهران-شمال بهره‌برداری رسمی شود. البته می‌خواهیم در نوروز سال ۹۶ اجازه عبور موقت از این محور را به مسافران بدهیم تا به جای پیمودن مسیر ۹۲ کیلومتری٬ ۶۰ کیلومتر مسیر برای آنها کوتاه‌تر ‌شود.

سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی

توسعه باید با فرهنگ و سبک زندگی عجین شودهم اکنون نرخ مرگ و میر ناشی از تلفات سوانح رانندگی در سطح کلان‌شهرها روند کاهشی دارد اما در مقابل در مناطق کمتر توسعه یافته نرخ تلفات رانندگی در حال افزایش است.

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

استفاده از فناوری‌های روز دنیا در آزادراههای كشور اهمیت دارد. اخذ عوارضی نقدی ضمن اتلاف وقت و انرژی مردم موجب می‌گردد تعداد كاربران از آزادراه‌ها كاهش یابد.

جمعیت ایران یک درصد جهان اما سهم ایران از تصادفات جاده‌ای حدود ۱.۳ درصد از تصادفات جهان است

در کشور ما سهل‌ترین برخورد در مواجه با تصادفات صورت می‌گیرد چراکه وقتی یک راننده با سرعت از چراغ قرمز عبور می‌کند یا سبقت غیر مجاز می‌گیرد در حقیقت اقدام به قتل کرده‌ است اما با فرد خاطی با پرداخت مبلغ ناچیز به عنوان جریمه برخورد می‌شود.

تفاهم‌نامه تأسیس مرکز ملی تحقیقات٬ مطالعات روانشناسی ترافیک و حمل و نقل بین رییس سازمان راهداری و رییس دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.

از ابتدای اردیبهشت خودروهایی که وارد آزادراه تهران-قم می‌شوند تا قم عوارض پرداخت نمی‌کنند و در ورودی شهر قم اخذ عوارض انجام می‌شود و در مسیر برگشت نیز گیت عوارضی از ابتدای شهر قم حذف و در ورودی شهر تهران عوارض از خودروها دریافت می‌شود.

یکسری پروژه‌ها همچون افزایش و روان‌‌سازی ترانزیت٬ کاهش شدت مصرف انرژی و نوسازی ناوگان در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف شده‌است. منتها تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به مجموعه‌ای از تصمیمات کلان در سطح ملی دارد.

اقتصاد مقاومتی یعنی آزادسازی و واقعی کردن قیمت انرژی تا بتواند تأثیر جدی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

در کشورهای همسایه هر لیتر گازوئیل با رقمی حدود ۸۰ تا ۹۰ سنت به فروش می‌رسد اما در ایران با قیمت ۱۰ تا ۱۲ سنت عرضه می‌شود بنابراین منابعی که باید صرف ساخت زیربناهای کشور شود دارد همه دود می‌شود حال آنکه محیط زیست هم آسیب جدی می‌بیند.

شهرام آدم‌نژاد رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

از اول اردیبهشت ۹۵ تغییراتی در چارچوب تخصیص سهمیه سوخت گازوئیل انجام شد. سهمیه عملکردی برخی ناوگان افزایش یافت. ضمن آنکه از اول خرداد کارت سوخت ناوگانی که فاقد بیمه اجباری شخص ثالث باشند شارژ نمی‌شود.

پیمانه‌های سوختی که تا فروردین در اختیار ناوگان حمل و نقل قرار می‌گرفت در ۴ پیمانه بود که از اول اردیبهشت به ۵ پیمانه تغییر پیدا کرد.

از اردیبهشت معیار مصرف در ۱۰۰ کیلومتر خودروهای حمل و نقل کلاس‌های مسافربری تغییر کرد برخی ناوگانی که در حوزه درون شهری فعالیت می‌کنند اگر ثبت نام نکردند سهمیه پایه‌شان کاهش پیدا می‌کند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

شرکت فولکس واگن که سابقه کار در ایران را دارد می‌تواند فعالیت خود را در ایران گسترش دهد.

امیر امینی

برآورد اولیه سیل ۲۶ و ۲۷ فروردین‌ماه به راه‌های ۷ استان کشور حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

نقشه راه عملیاتی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سال ۹۵ در جلسه آتی كارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی و بلایای جوی و طوفان تصویب می‌شود.

رامین یعقوبی مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل

پروژه‌های راه‌وشهرسازی ابلاغی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به زیر بخش‌های مجری اعلام شد. زیربخش‌های مجری باید ظرف مدت یک هفته برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها را در سال جاری ارائه کنند.

سیدحسین میرشفیع

سیل اواخر فروردین ماه به ۵۰۰ كیلومتر از جاده‌های روستایی شمال استان خوزستان خسارت وارد كرده است.

 

نظر شما