شناسهٔ خبر: 21395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امروز با حضور کشاورزیان در کرمان جنوبی انجام گرفت:

افتتاح بیش از یکصد کیلومتر روکش راه اصلی و ۲۰ کیلومتر سیستم روشنایی در کرمان جنوبی/ تکمیل عملیات اصلاح ۵۲ نقطه حادثه‌خیز

محمد ساردویی مدیرکل اداره راه وشهرسازی کرمان جنوبی خبر داد: بیش از یکصد کیلومتر روکش راه اصلی، ۲۰ کیلومتر سیستم روشنایی و همچنین سه پروژه عمرانی دیگر در کرمان جنوبی امروز با حضور معاون راه و شهرسازی به افتتاح رسید.

محمد ساردویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص سفر امروز داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و عبدالهاشم حسن‌نیا معاون این سازمان به جنوب استان کرمان بیان کرد: در بازدید امروز ۴۵ کیلومتر از پروژه‌ تعریض و روکش محور رودبار جنوب-ایرانشهر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان، اصلاح ۵۲ نقطه پرحادثه با صرف هزینه ۱۴/۵ میلیارد تومان، ۱۰۵ کیلومتر روکش راه اصلی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان، ۲۱ کیلومتر سیستم روشنایی ورودی شهرهای جنوب استان و تونل‌های موجود در مسیر با هزینه ۱۹/۵ میلیارد تومان و در آخر ۸۲ کیلومتر تعریض راه‌های فرعی به افتتاح رسید.

ساردویی همچنین اضافه کرد: در این سفر از روند اجرایی نصب نیوجرسی‌های محور جیرفت-سه راهی بم و پل سقدر نیز بازدید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی در ادامه از راه‌اندازی سیزدهمین یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی این منطقه خبر داد و گفت: این یگان که حفظ و حراست از اراضی ملی در حوزه راه و شهرسازی، اجرای دستورات مراجع قضایی در ارتباط با قلع و قمع اراضی تصرف شده و گشت‌زنی مداوم در اراضی شناسایی شده را برعهده دارد با حضور مسئولین این حوزه نیز راه‌اندازی شد.

ساردویی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بازدید استاندار کرمان از قطعات ۳،۴ و یک پروژه جیرفت-سه راهی بم اشاره کرد و افزود: در این بازدید روند اجرایی عملیات ساخت پل سقدر به طول ۶۵ متر و ۶۰ درصد یشرفت فیزیکی که در همین بزرگراه واقع شده است مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی طول این بزرگراه ۷۰ کیلومتر بوده که ۴۵ کیلومتر آن در جنوب استان کرمان واقع شده است. درحال حاضر ۲۵ کیلومتر مسیر به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ کیلومتر دیگر در دست اقدام است.اعتبار هزینه شده برای این عملیات ۲۱ میلیارد تومان اعلام شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در این بازدید قطعه اول بزرگراه جیرفت-عنبرآباد به طول ۵ کیلیومتر و همچنین تقاطع غیرهمسطح روستای دهنو نیز با حضور استاندار به افتتاح رسید./

نظر شما