شناسهٔ خبر: 21440 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد به ۷.۵ میلیون تن می‌رسد/ طرح‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای بزرگی در بندر امیرآباد در حال انجام است

آخوندی دکتر آخوندی وزیرراه و شهرسازی از توانمندی‌ها و پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری اجرا شده و در حال ساخت بندر امیرآباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ وزیر راه و شهرسازی را که مهندس سعید نژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، دکترفلاح استاندار مازندران ، جمعی ازنمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین اجرایی استان  همراهی می‌کردند گفت: طرح‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ای بزرگی در بندر امیرآباد در حال انجام است.

دکتر آخوندی با اشاره به سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی در بندر امیرآباد تأکید کرد، مهمترین برنامه وزارت راه و شهر سازی ایجاد پسکرانه با توجه به ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی و ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در بندر امیرآباد می باشد.

وی به ظرفیت ۴.۵ میلیون تنی تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد در سال اشاره و خاطر نشان کرد که با بهره برداری از ۶ پست اسکله جدید ، ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری به ۷.۵ میلیون تن در سال می رسد.

وزیر راه و شهرسازی از تجهیز و راه اندازی اسکله رورو ریلی در آینده نزدیک خبر داد و گفت :با بهره برداری از این اسکله و اتصال آن به شبکه ریلی سراسری نقش این بندر دردریای خزر برجسته تر می شود.

 

نظر شما