شناسهٔ خبر: 21452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آثار برگزیده جشنواره بناهای ارزشمند معماری استان قزوین معرفی شدند

نشست نخستین جشنواره بناهای ارزشمند معماری استان قزوین در حضور مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی و مدیران و مسئولین دستگاههای مختلف استان، با معرفی آثار برتر استان در حوزه بناهای با کاربری عمومی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، نخستین جشنواره بناهای ارزشمند معماری استان قزوین با حضور فرزانه صادق مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و علی فرج زاده ها رییس سازمان نظام مهندسی برگزار شد.

مهندس محسن اسماعیلی دبیر این جشنواره با اشاره به اینکه این رخداد رویداد متفاوتی است که می تواند ما را به سوی آرمانها و اندیشه های بلند معماری در شهرهایمان سوق دهد، گفت: این جشنواره در چارچوب برنامه های ملی و سراسری وزارت راه و شهرسازی با هدف تشویق ارزشها و الگوهای معماری اصیل و معاصر و تاثیر آن بر روند معماری استان برگزار شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در ادامه گفت: به همین منظور فراخوانی به دستگاهها و ارگانهای مختلف دولتی و غیردولتی ارسال شده و از آنها خواستیم بناهای واجد ارزش معماری خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

مهندس اسماعیلی اعلام کرد: در همین راستا ۴۰ بنا به مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی فرستاده شده و آثار ارسالی با دقت نظر قابل توجهی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی در خصوص شاخص هایی که ملاک ارزیابی و بررسی بناها بودند اظهار داشت: ارتباط معماری مدرن و بومی، راه حل های ابتکاری در جهت ارتباط با محیط پیرامون و فضای شهری، اقلیم و فرهنگ، ابداعات سازه ای و ایده های نو از جمله سر فصل هایی بودند که به همین منظور توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده بود.

دبیر نخستین جشنواره بناهای ارزشمند معماری استان قزوین افزود: از میان این آثار ۱۰ بنا به عنوان کارهای شایسته تقدیر انتخاب شده و جهت گزینش ۳ طراحی برتر در اختیار هیات داوران قرار گرفت، یکی از این سه بنا به عنوان بنای شاخص در کتاب بنای ارزشمند معماری معاصر به چاپ خواهد رسید.

به گفته ی اسماعیلی ساختمانهای استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، سازمان نظام مهندسی ساختمان، فرهنگسرای بانو، مسجد دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دیوان محاسبات، مدیریت شعب بانک صادرات، ۱۰ بنای واجد ارزش انتخابی توسط دبیرخانه جشنواره بوده اند.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل همچنین عنوان کرد: مهندس مجابی، دکتر بهروز مرباغی، دکتر ایمان رییسی که از اساتید و صاحب نظران حوزه معماری هستند پس از بررسی اطلاعات ۱۰ ساختمان برگزیده و انجام بازدیدهای میدانی از آنها،  ۳ بنای ارزشمند معماری استان قزوین را معرفی کردند.

دبیر جشنواره در ادامه گفت: کمال رهبری منش برای طراحی ساختمان کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، علیرضا تغابنی و پریسا علیمحمدی برای طراحی ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و مهندسین مشاور باوند برای طراحی ساختمان دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان معماران برتر این جشنواره معرفی شدند.

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز معمار برگزار شده بود، علاوه بر فرزانه صادق مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و علی فرج زاده ها رییس سازمان نظام مهندسی، دکتر موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، مهندس پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری، مهندس همتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی ابراهیمی پاک رییس سازمان جهاد کشاورزی، مهندس ضیاآبادی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداران، معاونین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان، همچنین مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و بخشی از جامعه مهندسین معمار استان حضور داشتند.

نظر شما