شناسهٔ خبر: 21566 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هم‌اندیشی دفتر مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه امیرکبیر اعلام شد:

ارتباط با دانشگاه، مهمترین عامل در پیشبرد اهداف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل

جلسه پدافند عامل مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در جلسه هم‌اندیشی این دفتر با هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر ارتباط با دانشگاه را مهمترین عامل در پیشبرد اهداف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه هم‌اندیشی دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی و هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و هیئت همراه شامل دانشجویان ارشد و دکتری محقق در زمینه فرایندسازی مدیریت بحران، علی حیدری اناری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و همچنین مهندس خدادادی رئیس گروه عملیات دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

حیدری در این جلسه نوع فعالیت‌های بخش مدیریت بحران را ستادی و دبیرخانه‌ای اعلام کرد و گفت: ستاد و دبیرخانه‌های مربوط به این دفتر در تمامی تشکیلات و زیربخش‌های وزارت‌خانه و همچنین استان‌های کشور وجود دارد و همواره به جمع‌آوری گزارش‌های حوزه‌های ذی‌ربط و انتقال آنها به مراجع بالاتر می‌پردازد.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه دامنه وظایف وزارت راه و شهرسازی بسیار گسترده بوده و بخش‌های گوناگونی اعم از هوایی، جاده‌ای، دریایی، هواشناسی و ... را پوشش می‌دهد گفت: درحال حاضر ۱۴ سازمان بزرگ و ۲۱ معاونت زیر نظر این وزارتخانه مشغول به کار هستند که این امر وظایف بخش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را نیز سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در پایان سخنانش ضمن تأکید بر نقش مهم دانشگاه در فعالیت‌های این بخش، حوزه وظایف این دفتر را در پنج محور کلی تقسیم کرد و افزود: اقداماتی چون مدیریت بحران، مدیریت پدافند غیرعامل، پیگیری کارگروه‌های تخصصی، آموزش، تحقیقات و ارتباط با دانشگاه و دستیابی به جایزه ملی کیفیت و تعالی‌سازی از جمله اقدام‌ها  در این حوزه به شمار می‌روند که قصد داریم در هر بخش به کمک تحقیقات و کمک کارشناسان اقدامات مناسبی را در سال جاری انجام دهیم./

نظر شما