شناسهٔ خبر: 21620 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با مدیرکل بین الملل شرکت راه‌آهن عنوان شد:

حضور ۴۰۰ شرکت‌ بین‌المللی در کنفرانس ریل- نفت و ریل- بندر/ بازتعریف سهم ریل در بندر و سهم ریل در حمل سوخت

عباس نظری مدیرکل بین الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سخنرانی سه وزیر و معاون اول رییس جمهوری در کنفرانس بین‌المللی ریل- نفت و ریل- بندر طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه خبر داد و گفت: ۴۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی از شرکت‌های نفتی٬ بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دنیا در این کنفرانس بین‌المللی حضور خواهند داشت.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی ریل- نفت و ریل- بندر در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ۹۵ به میزبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران٬ گفت: پس از تلاش‌های دیپلماتیک فراوان٬ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران موفق شد امتیاز برگزاری نخستین اجلاس کنفرانس بین‌المللی ریل- نفت و ریل- بندر در تهران را از اتحادیه بین‌المللی راه‌‌آهن‌های دنیا (UIC) کسب کند.

وی با بیان اینکه سه سازمان به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای برگزاری این اجلاس مهم درگیر هستند افزود: شرکت راه‌آهن به صورت مسقیم و وزارت نفت و سازمان بنادر به صورت غیر مستقیم به همراه شرکت‌های حمل و نقلی برای برگزاری این کنفرانس اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

مدیرکل بین الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد از اهمیت این اجلاس همین بس که طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار است در مراسم افتتاحیه این کنفرانس بین المللی معاون اول رییس جمهور٬ وزیر راه و شهرسازی٬ وزیر نفت و وزیر صنعت٬ معدن و تجارت به همراه مدیرعامل شرکت راه‌آهن و ژان پير لوبينو مديرکل UIC و فرانسوا داون دبيرکل سازمان OTIF (سازمان بين‌الدول حمل و نقل بار با راه‌آهن) سخنرانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه این کنفرانس بیش از ۴۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی خواهد داشت ادامه داد: تا به این لحظه با توجه به درخواست‌های فراوان کشورهای مختلف برای حضور در این کنفرانس حضور مهمانانی از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، فرانسه، روسیه، اکراین، هلند، آمریکا و ایرلند قطعی شده است. این مهمانان از شرکت‌های نفتی٬ حملی و نقلی و بانک‌های و موسسات مالی و اعتباری دنیا هستند.

افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در این کنفرانس موضوعات چالش‌های حفظ وضعیت در محیطی با سرعت بالای تغییر٬ فرصت‌های سرمایه‌گذاری از طریق کاهش جهانی قیمت‌ نفت و گاز٬ سیاست‌ها و توسعه بنادر و حمل و نقل ترکیبی٬ طرح عمل استراتژیک ۲۰۲۰-۲۰۱۳ برای راه‌آهن‌های منطقه‌ی خاورمیانه٬ توسعه ترانزیت ریلی با مشارکت بنادر ایران و مطالعه موردی پروژه‌ای از ایران در روز نخست مطرح شود.

وی اضافه کرد: همچنین در روز دوم این کنفرانس بین المللی برنامه‌هایی از جمله چارچوب قانونی حمل و نقل بین‌المللی نفتی و حمل کالاهای خطرناک از طریق راه‌آهن- قابلیت بهره‌برداری یکسان و استانداردهای ایمنی٬ سمیناری مختصر درخصوص تحریم‌های ایران و انقلاب در حمل و نقل ترکیبی نفت و گاز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن تأکید کرد: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته سهم ریل در بندر و سهم ریل در حمل سوخت کاملا مشخص و واضح است در حالیکه در کشور ما از ظرفیت موجود ریل در بنادر به شکل قوی استفاده نمی‌شود. افزون بر این سوخت و کالاهای فرآورده‌های آن نیز با حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود از همین رو این کنفرانس که به صورت تخصصی و مطالعات موردی به موضوعات مربوط ورود می‌کند سعی دارد این موضوعات را جا بیندازد تا نحوه همکاری راه‌آهن با بنادر و حمل سوخت بازتعریف شود.

نظر شما