شناسهٔ خبر: 21634 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سیدعلایی مطرح کرد؛

ضرورت احترام به شخصیت افراد در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر/ اهمیت فرهنگ‌سازی در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر

سید سعید سید علایی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی در نخستین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور بر اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور سیدسعید سیدعلائی معاون مدیریت و توسعه منابع و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام و المسلمین نیسی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی، سید مهدی هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار شد.

در این جلسه که با قرائت قرآن و مداحی نیز همراه بود سیدسعید سیدعلایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی در خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف حمل و نقل، مسکن، شهرسازی و شهرهای‌جدید در اغلب سازمان‌ها و شرکت‌هایی که دارد و ۳۵ اداره کل تابعه مشغول خدمت‌رسانی است که ما در وزارت راه و شهرسازی این افتخار را داریم که در خدمت مردم کشور عزیزمان باشیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سوره‌ها و احادیث مختلفی که در آنها امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده است گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهترین نشانه اهتمام فرد به امور مردم و توجه به مسائل مهم زندگی برادران دینی است. امر به معروف و نهی از منکر یعنی احساس مسئولیت کردن در مقابل ارشاد و یاری دیگران و سکوت نکردن در برابر اشتباه و گرفتاری هموطنانی که برادران و خواهران دینی ما هستند.

وی ادامه داد: دلیل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی آن در تحقق دیگر احکام دین است. همچنانکه مولای متقیان تاکید کرد که برپایی شریعت و نظام دین در امر به معروف و نهی از منکر است.

سیدعلایی تاکید کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر شایسته است به موقعیت اجتماعی مخاطب نیز توجه شود. چرا که در این صورت، نه تنها مخاطب را به لجاجت و جبهه‌گیری وادار نمی‌کند بلکه مانند ابر بهاری قلب و جان او را پاک، امیدوار و هدفمند می‌سازد.

وی ضمن اظهار نگرانی از اجرای نادرست امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: باید مراقب باشیم تا در این مسیر گام‌های درستی برداریم. اعتقاد قلبی‌ام این است که اگر بتوانیم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، گام‌های فرهنگی برداریم هم در دنیا و هم در آخرت، عاقبت به خیر می‌شویم و امیدوارم با عنایت حق‌تعالی همه در این راه دشوار، موفق باشیم.

همچنین در این برنامه، دکتر هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز از زحمات وزارت راه و شهرسازی بویژه وزیر راه و شهرسازی و معاون مدیریت و توسعه منابع تشکر کرد. /

نظر شما