شناسهٔ خبر: 21648 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود

کنفرانس ملی پلیمر در صنایع راه و ساختمان ایران

پوستر نخستین کنفرانس ملی پلیمر در صنایع راه و ساختمان ایران با هدف کاهش فاصله صنعت و دانشگاه و اصلاح و تکمیل مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین کنفرانس ملی پلیمر در صنایع راه و ساختمان ایران با هدف ارتقای دانش فنی موجود، کم کردن فاصله صنعت و دانشگاه و اصلاح و تکمیل مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

در این کنفرانس بیش از ۱۲۰ مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد و برگزاری نمایشگاه عرضه توانمندی‌های داخلی در حوزه پلیمر و ۱۵ کارگاه آموزشی نیز از برنامه‌های جنبی این کنفرانس است.

پلیمر در بتن و محصولات سیمانی، کامپوزیت‌های پلیمری، قیر، آسفالت و عایق‌های رطوبتی پلیمری، رنگ و پوشش، مواد افزودنی و چسب‌های ساختمانی، فرآورده‌های پلاستیکی و لاستیکی، عایق‌های حرارتی پلیمری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بررسی رفتار حریق در پلیمرهای ساختمانی، پلیمر و نانو فناوری در صنایع راه و ساختمان، پلیمر، محیط زیست و توسعه پایدار در صنایع راه و ساختمان، استانداردها و مقررات ملی و بین المللی پلیمرهای ساختمانی و  فناوری‌های نوین پلیمری در صنایع راه و ساختمان برخی از مهمترین محورهای این همایش هستند.

ارتقاء دانش پلیمرهای ساختمانی به عنوان یک مبحث بین رشته‌ای موثر به عنوان یکی دیگر از اهداف این کنفرانس عنوان شده است. مسعود جمشيدی استاديار دانشکده مهندسی شيمی دانشگاه علم و صنعت ايران به عنوان دبیر کنفرانس ملی پلیمر در صنعت راه و ساختمان معرفی شده است. این همایش دارای چهار کمیته علمی، راهبردی، اجرایی و دانشجویی است.

صنعت پلیمرهای ساختمانی طی سال‌های اخیر با گسترش استفاده از انواع پليمرها در مصالحی همچون کفپوش ها، ديوارپوش‌ها، عايق‌ها، نمای بيرونی و داخلی ساختمان، سقف کاذب، قطعات و تجهيزات الکتريکی، رنگ و پوشش رشد بسیار سریعی را در کشور داشته است. این در حالی است که بنا به گفته کارشناسان ارتباط مناسبی میان پژوهشگران، تولیدکنندگان و استفاده کنندگان این صنعت برقرار نشده است. بدین ترتیب دانشگاه علم و صنعت ایران تلاش دارد تا با برگزاری کنفرانس ملی پلیمر در صنعت راه و ساختمان با رویکردی کاربردی به جهت‌گیری صحیح این صنعت کمک کند.

نظر شما