شناسهٔ خبر: 21666 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن‌نیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

شناسایی ۵ هزار مقطع پرتصادف در راه‌های کشور/ ایمنی‌سازی و اصلاح ۹۵۰ مقطع پرتصادف اولویت‌دار در سال ۹۵

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شناسایی ۵ هزار مقطع پرتصادف در راه‌های کشور خبر داد و گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صدد است ۹۵۰ مقطع از ۵ هزار مقطع پرتصادف که رسیدگی به آنها در اولویت است در سال ۹۵ ایمنی‌سازی شود.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توجه به ایمنی راهها برای کاربران گفت: سال گذشته شناسایی نقاط پرتصادف براساس دستورالعمل کمیسیون ایمنی راهها جزء برنامه‌های عملیاتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت.

وی افزود: کارگروه‌هایی شامل مدیرکل راه‌وشهرسازی٬ مدیرکل حمل ونقل و فرمانده پلیس راه در هر استان تشکیل شد تا مقاطعی که سابقه وقوع تصادف داشتند بررسی و گزارش آن برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: کارگروه‌های هر استان شبکه راه‌های آن استان را ارزیابی مجدد کردند و جمع‌بندی خود را برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فرستادند. در نهایت روز چهارشنه ۱۵ اردیبهشت ۹۵ جمع بندی گزارش‌های استانی انجام شد.

وی با بیان اینکه ۵ هزار مقطع پرتصادف در کلیه راه‌های کشور وجود دارد ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صدد است از محل اعتبارات سال ۹۵ و همکاری با ادارات کل راه و شهرسازی ۹۵۰ مقطع از ۵ هزار مقطع پرتصادف را که رسیدگی به آنها در اولویت بیشتری قرار دارند برای ایمنی‌سازی و اصلاح مسیر کند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به سهم حدود ۹۰ درصدی جاده در جابه‌جایی بار و مسافر تأکید کرد: این آمار اهمیت توجه به ارتقای هرچه بیشتر ایمنی حمل و نقل بار و مسافر را نشان می‌دهد بنابراین با توجه به عزم سازمان راهداری برای رفع مقاطع حادثه خیز و پرتصادف٬ توقع آن است که تخصیص اعتبارات دولتی در سال ۹۵ مناسب باشد چون سال گذشته کمتر از ۲۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافت./

نظر شما