شناسهٔ خبر: 21667 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

صادق‌مالواجرد مطرح کرد؛

برگزاری نمایشگاه لوگوی مشهد ۲۰۱۷ در دو کلانشهر ایران/ معرفی ۷۰ اثر منتخب از آثار طراحان گرافیک سراسر کشور

مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی با اعلام برگزاری نمایشگاه لوگوی مشهد ۲۰۱۷ در دو کلانشهر تهران و مشهد، از تامین جوایز برندگان مسابقه طراحی لوگو، توسط بانک مسکن خبر داد.

فرزانه صادق‌مالواجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان جزئیات برگزاری نمایشگاه ۷۰ اثر برگزیده طراحی نشانه (لوگو) مشهد ۲۰۱۷ در دو شهر تهران و مشهد گفت: ۷۰ اثر برگزیده از بین ۱۷۶۷ اثر رسیده از ۷۹۰ هنرمند انتخاب شدند که ۸ اثر برتر و برنده نهایی آن نیز تعیین شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم مقرر شد تا نمایشگاهی به صورت تقریبا همزمان در دو شهر تهران و مشهد برگزار شود.

مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش افزود: زمان قطعی برگزاری نمایشگاه در تهران از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه و در خانه هنرمندان و در مشهد از ۲۳ تا ۲۷  اردیبهشت در مشهد تعیین شده است.

صادق‌مالواجرد در تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه مشهد گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه در مشهد در گام نخست معرفی لوگو به عنوان نشان مشهد ۲۰۱۷ و در مرحله دوم، معرفی اقدامات انجام شده در ستاد عمرانی مشهد ۲۰۱۷ توسط دبیرخانه‌ معاونت شهرسازی و معماری و تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه است. همچنین معرفی و تشریح اقدامات دبیرخانه و شورای سیاستگذاری مشهد ۲۰۱۷ در مشهد و توضیح آن به کلیه استانداران از دیگر اهداف برگزاری نشست با استانداران است.

مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش با اشاره به اینکه حمایت‌ها و مشارکت استانداران کل کشور در خصوص رویداد مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام برای سال ۲۰۱۷ بسیار مهم است افزود: تامین جوایز برگزیدگان طراحی‌نشانه (لوگو) را بانک مسکن انجام می‌دهد و این برای ما اهمیت دارد که بانک مسکن که یک شرکت مالی و اعتباری است فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی را نیز برعهده گرفته است.

وی در پایان گفت: چاپ کتاب و رونمایی از کتاب لوگوی مشهد ۲۰۱۷ از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تلاش می‌کنیم علاوه بر رونمایی لوگو، کتاب نمایشگاه را که در حال حاضر زیر چاپ است نیز رونمایی کنیم.

لازم به ذکر است نمایشگاه مسابقه «طراحی نشانه» (لوگو‌) پایتخت فرهنگ اسلامی– مشهد از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت در نگارخانه بهار خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۷۰ اثر منتخب از آثار طراحان گرافیک سراسر کشور از میان ۲۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه نمایشگاه از سوی هیات داوران انتخاب شده‌اند.

این آثار با موضوع «طراحی نشانه» (لوگو‌) پایتخت فرهنگ اسلامی– مشهد انتخاب شده‌اند. آیسسکو (نهاد فرهنگی، علمی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ انتخاب کرده است.

برگزاری این رویداد مهم برای شهر مقدس مشهد و کشور ایران، فرصتی فراهم می‌کند که از طریق آن ضمن توسعه و ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری، مخاطبان خود را در گستره جهانی از طریق صورت بندی و ارسال پیام‌های فرهنگی و هنری، با تمدن و فرهنگ ایرانی-اسلامی آشنا سازد.

آیین افتتاح این نمایشگاه دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۷ در نگارخانه بهار خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

 

نظر شما