شناسهٔ خبر: 21689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و زیربنایی ناحیه راه‌آهن یزد مطرح کرد:

ثبت رکورد جدید حمل بار در راه آهن یزد/ تردد روزانه ۲۸ رام قطار مسافری در ناحیه یزد/ چگونگی تأمین جابه‌جایی ۵۰ میلیون تن بار در ناحیه یزد

نشست معاون فنی و زیربنایی ناحیه راه آهن یزد از ثبت رکورد جدید حمل بار در این ناحیه خبر داد و گفت: امسال در بخش باری ۲۰ میلیون تن کیلومتر بار جابه جا و ۴۷ هزار تن کالا بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ علیرضا سامعی در حاشیه مراسم بازدید از محور بافق-یزد-میبد-اردکان-اصفهان-زرین شهر با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد بار راه آهن کشور از ناحیه یزد جابه جا می‌شود گفت: بارهای این ناحیه از ادارات کل کرمان، هرمزگان، شرق و مسیر اردکان تامین می‌شود و اکثرا به مقاصد کارخانجات فولاد و ذوب آهن می‌رود.

وی ادامه داد: شعاری که مدنظر مدیرعامل راه‌آهن مبنی بر تبدیل کل شبکه ریلی به یک کارگاه بزرگ بود در راه‌آهن ناحیه یزد محقق شده است افزود: در هر قسمت از این ناحیه می‌بینیم که کارگاه‌های فنی برپا شده و پروژه‌ها یکی پس از دیگری در حال انجام است.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن یزد با بیان اینکه در بخش مسافری اقدامات مهمی از قبیل احداث نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، مسقف کردن ایستگاه‌ها، احداث آسانسور و سکو انجام شده است ادامه داد: در بخش سیر و حرکت نیز سال گذشته اقدام به بازگشایی ۱۱ ایستگاه٬ احداث شبکه‌های برقی با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان، نصب اسلپ تراک و تراورس بتنی به اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان کردیم.

وی اضافه کرد: برای ایجاد حریم مناسب برای راه آهن یزد نیز سال گذشته ۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد تا راه آهن حریمی مناسب داشته باشد.

سامعی ادامه داد: در راه آهن یزد روزانه ۲۸ رام قطار مسافری سیر و حرکت دارد که ۸ رام از این قطارها از مبدا یزد شروع به حرکت می‌کند. همچنین در راه آهن یزد روزانه ۱۴ هزار مسافر طی ۲۴ ساعت خدمات رسانی می‌شود.

وی میزان بار حمل شده در سال ۹۴ در راه آهن یزد را ۱۲ میلیون تن عنوان و اعلام کرد: در سال ۹۴، ۸۵ درصد برنامه عملیاتی راه آهن یزد محقق شد.

سامعی از رکورد جدید اداره کل راه آهن یزد در سال جدید خبر داد و گفت: امسال در بخش باری ۲۰ میلیون تن کیلومتر بار جابه جا و ۴۷ هزار تن کالا بارگیری شد که این آمار حاکی از یک رکورد جدید برای راه آهن یزد است.

وی اعلام کرد: در سال ۹۵ شاهد رشد ۱۷ درصدی حمل بار در ناحیه یزد خواهیم بود که این رقم با وجود چشمه های باری متعدد در استان قابل تحقق خواهد بود.

سامعی از تعریف یک بندر خشک در ۳۰ کیلومتری شهر یزد و نزدیکی ایستگاه رخش خبر داد و افزود: در این مسیر انشعابی به طول ۱۴ کیلومتر کشیده خواهد شد که ریل این مسیر نیز در مقطع کنونی آماده است و فقط بندر خشک باید برای تامین بار در این مسیر اعلام آمادگی کند.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن یزد از پروژه معاونت شرکت ساخت، توسعه و زیربناهای حمل ونقل کشور برای اثبات خط آهن یزد-اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر خبر داد و گفت: ۲۵۰ کیلومتر از این پروژه در ناحیه راه آهن یزد واقع شده و این پروژه ۱۲ ایستگاه در طول مسیر دارد که ۱۰ ایستگاه از آن نیز در راه آهن یزد است.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تامین بار مسیر ریلی بافت-یزد-میبد-اردکان-اصفهان در این شهر تا ۵۰ میلیون تن بار گفت: قطعا با توجه به وجود تقاضا و بازیابی های صورت گرفته از سوی شرکت راه آهن، با تکمیل عملیات سیگنالینگ و تراک بندی در این مسیر پس از تابستان سال ۱۳۹۶ بار این مسیر تامین خواهد شد./

نظر شما