شناسهٔ خبر: 21726 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

توسعه منطقه چابهار و مکران به عنوان سیاستی استراتژیک/ تکمیل و تجهیز فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی و اجرای فاز سوم این بندر و توسعه و تجهیز بندر چابهار از پروژه‌های مهم سازمان بنادر و دولت

محمد سعید نژاد در مراسم قدردانی از سرپرستی محمدرضا الهیار در معاونت مهندسی و توسعه و تجهیز بنادر و شروع به کار نورالدین علی‌آبادی به عنوان معاون جدید، مدیر عامل سازمان و بنادر و دریانوردی، از وظایف و ماموریت‌های معاونت مهندسی سازمان بنادر برای تامین نیازها و رفع کمبودها، به عنوان عامل بسیار مهم و حساس یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، طی مراسمی با قدردانی از سرپرستی محمد رضا الهیار در معاونت مهندسی و توسعه و تجهیز بنادر ، با حکم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نورالدین علی‌آبادی به عنوان معاون جدید مهندسی و توسعه امور زیربنایی و عضو هیات عامل این سازمان منصوب شد. معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم که کارشناسان و مدیران این معاونت و اعضای هیات عامل سازمان بنادر نیز حضور داشتند، با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور در دوره پسا برجام و ضرورت توسعه و تجهیز بنادر برای پاسخگویی به تقاضاهای جدید و پذیرش کشتی‌های بزرگ، وظایف و ماموریت‌های معاونت مهندسی سازمان بنادر را در تامین نیازها و رفع کمبودها بسیار مهم و حساس برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان‌اش با اشاره به طرح های توسعه‌ای ترجیحی این سازمان، تکمیل و تجهیز فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی و اجرای فاز سوم این بندر را از پروژه‌های حایز اهمیت برشمرد و اضافه کرد: توسعه و تجهیز بندر چابهار نیز از پروژه های مهم سازمان بنادر و دولت قلمداد می‌شود.

به گفته مهندس سعیدنژاد،‌توسعه منطقه چابهار و مکران به عنوان سیاست استراتژیک در کشور مطرح است و باید این مناطق به سرعت از شرایط کنونی خارج شود و توسعه یابد.

محمد سعیدنژاد پیگیری پروژه‌های توسعه‌ای بنادر انزلی و امیرآباد در شمال کشور را نیز از ماموریت‌های معاون جدید مهندسی بر شمرد و خواستار سر و سامان‌گیری موج‌شکن‌های کوچک در سواحل جنوب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمد و شدهای هیات‌های بزرگ اقتصادی وسیاسی اروپایی و آسیایی به کشور در دوره پسا برجام، یادآور شد: ضرورت دارد که در شرایط کنونی فرصت های مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از منابع فاینانس شناسایی شود .

ضرورت به کارگیری بهترین تجهیزات و تکنولوژی در بنادر

در این مراسم همچنین معاون جدید مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بنادر محل تلاقی با سایر کشور هاست ، گفت : بسیار ضرورت دارد که بهترین تجهیزات و تکنولوژی ها در بنادر کشور مستقر و به کارگرفته شود.

نورالدین علی‌آبادی با تاکید براین‌که صنعت بنادر و کشتیرانی باید براساس تکنولوژی روز و قوانین روزآمد حرکت کند، خاطرنشان کرد : کلیه طرح‌ها و پروژه های بزرگ سارمان بنادر در همین راستا و برای مقابله با محدویت‌ها و کمبودها در دست انجام است.

وی با اشاره به رشد حمل و نقل کانتینری در دنیا، نتیجه‌گیری کرد: با ورود روزافزون کشتی‌های سایز بزرگ، بنادری که نتوانند این کشتی ها را پذیرش کنند ، از گردونه رقابت خارج می‌شوند.

در این مراسم  مهندس اسلامی (معاون اموربندری) و دکتر جهاندیده (معاون مدیریت و توسعه منابع) با تمجید از خدمات خالصانه و مدیریت دقیق مهندس الهیار در مدت سرپرستی، ضمن تبریک به معاون جدید ، برای علی‌آبادی آرزوی توفیق کردند.

نظر شما