شناسهٔ خبر: 21737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور اعلام کرد:

توانمندسازی، راهبرد دولت برای رفع آسيب‌های حاشيه‌نشينی است

حاشیه‌نشینی معاون امور آموزشی و فرهنگی سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور گفت: راهبرد دولت برای رفع آسيب‌های اجتماعی ناشی از حاشيه‌نشينی شهرها، توانمندسازی اجتماع محور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا واعظ‌‌‌ مهدوی چهارشنبه شب در هشتاد و یكمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان كردستان در سنندج اظهار كرد: برای بحث حاشیه نشینی شهرها و آسیب های اجتماعی ناشی از آن تاكنون چند جلسه با حضور مقام معظم رهبری تشكیل شده است و ایشان تاكید ویژه ای بر این موضوع دارند.

وی افزود: در دولت یازدهم نیز ستادهای مختلفی در این خصوص تشكیل شده و برنامه های این مبحث نیز در دستور كار قرار گرفته است.

واعظ‌ مهدوی خاطرنشان كرد: طرح جامع ساماندهی فضای فیزیكی، اجتماعی، خدماتی و فرهنگی توسط شركت عمران و بهسازی شهری در دست اجراست و در این طرح وضعیت حاشیه‌ شهرها مورد بررسی قرار می ‌گیرد.

وی افزود: حاشیه ‌نشینی در شهرها نتیجه برنامه ‌ریزی نادرست مسوولان است و توانمندسازی اجتماع‌ محور تنها راهكار برون‌ رفت از مسایل و مشكلات این مناطق به شمار می رود.
معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی كشور در بخشی دیگر از سخنان خود به اهداف سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اشاره كرد و گفت: اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینكه یك دستور لازم‌ الاجراست بلكه یك مفهوم كاملا علمی نیز دارد.

به گزارش ایرنا او افزود: در دهه های اخیر تحولات سریعی در سطح جهان رخ داده است كه بسیاری از صاحب نظران از پیش بینی این تحولات ناتوان بوده اند و دیگر نمی توان با روش سنتی به مقابله با این تحولات پرداخت.
واعظ مهدوی خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتی راهبردی است كه امروز در دنیا تمامی نظام ‌های برنامه‌ ریز با هدف واكنش در مقابل تغییرات سریع و غیرقابل پیش‌ بینی به آن توجه دارند و روح و محور اصلی آن تولید محور است.

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی كشور افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش می كنیم ظرفیت های موجود در كشور به ویژه زنده كردن ظرفیت های تولید را مدنظر قرار دهیم و در این مسیر احیای ۶۰ درصد ظرفیت تولید كشور را كه تعطیل است، در دستور كار قرار داده ایم.

واعظ‌ مهدوی خاطرنشان كرد: برنامه ششم و نظام برنامه ‌ریزی باید هم ‌راستا و هماهنگ با اقتصاد مقاومتی باشند و نظام برنامه ریزی ما باید با نظام اقتصاد مقاومتی هم افزایی داشته باشد.
وی اظهار داشت: فرهنگ حمایت از تولید با خرید كالای ایرانی، فرهنگ كاهش واردات، فرهنگ رعایت الگوی مصرف، فرهنگ قانون ‌گرایی و تبعیت از قانون، فرهنگ هویت و اتكا به نفس و فرهنگ صرفه‌ جویی و پرهیز از تجمل‌ گرایی از محورهای لازم برای رسیدن به سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی است و باید در كشور مد نظر قرار گیرد.

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی افزود: مبحث گفتمان سازی فرهنگی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با محوریت صدا و سیما باید مورد توجه باشد و این مهم در استان ها نیز با تشكیل مراكز تحقیق و توسعه و گروه های مطالعاتی نخبگان باید پیگیری شود/.

نظر شما