به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه ستاد نوروزی شرکت راه آهن به ریاست میرحسن موسوی، قائممقام مدیرعامل راهآهن و با حضور مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهرهبرداری، داوود صالحی مدیرکل حراست، حمید گوگوچانی، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه، روحاله تقیزاده، مدیرکل خط و سازههای فنی، جعفر زیاری مدیرکل سیر و حرکت راه آهن، هادی یارجی مدیرکل نیروی کشش، به صورت حضوری و مدیران کل مناطق به صورت برخط برگزار شد.
میرحسن موسوی در این جلسه با اشاره به وضعیت مطلوب بارگیری در راه آهن، قبل از شروع جنگ تحمیلی رمضان گفت: در برخی روزها، آمار بارگیری به ۱۴۲ هزار تن میرسید و سال گذشته با ثبت رشد ۹درصدی در تناژ بارگیری و ۴ درصدی در تن کیلومتر، سال را با همه محدودیتهایی که در اثر قطعی برق و گاز و تعطیلی موقت مراکز بار انبوه داشتیم با موفقیت به پایان رساندیم.
قائممقام مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: باید تلاش شود و نظارت دقیق صورت پذیر تا خدمات با کیفیت بالا به مسافران ارایه شود و ارتقای کیفی خدمات مسافری و ارتقای کمی در ایجاد نفر صندلی از اهداف اصلی راه آهن بوده و به لطف همکاران با غیرت در راه آهن و با همکاری شرکتهای مسافری این امر مهم تحقق پیدا کرده است و لازم است پیگیری شود تا در طول سال سیر ایمن و روان قطارهای مسافری و باری را داشته باشیم.
موسوی اضافه کرد: اگر چه تن کیلومتر بار حمل شده در سالی که گذشت رشد داشته است خوشبختانه با همت و تلاش و البته تعصب و غیرت همکاران عملیاتی سوانح ریلی بیش از ۵ درصد کاهش داشته است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته سوانح شدید که منجر به فوت در قطارهای مسافری شود نداشتیم و سیر قطارها، ایمن انجام شده است. این موضوع نشاندهنده توجه ویژه به مسائل ایمنی و ارتقای زیرساختهای ریلی در کشور است.
موسوی با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده در ابتدای جنگ و لغو پروازها از تلاشهای کارکنان راه آهن برای جابجایی مسافران خبر داد و گفت: در آن زمان، با اضافه کردن واگنهای بیشتر و پیش بینی و برنامه ریزی قطارهای فوقالعاده به مقصد شهرهای مختلف، توانستیم مسافرانی که به دلیل لغو پروازها مانده بودند را با قطار جابهجا کنیم.
وی اشاره کرد: در حال حاضر تمام قطارهای برنامهریزی شده برای ایام نوروز در حال ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند و راه آهن به وظیفه خود در ارائه خدمات با کیفیت و به موقع ادامه میدهد.
در این جلسه، مدیران حاضر گزارشهایی درباره عملکرد حملونقل مسافری، میزان و نحوه فروش بلیت قطار، کارکرد و تعامل مسافران با سامانه ۵۱۴۹، ضریب اشغال قطارها، میزان تخلیه و بارگیری در ایام جنگ رمضان در کلیه مناطق راهآهن، آمار جابجایی مسافران، تعداد ناوگان آماده بکار و لکوموتیوهای گرم فعال در شبکه ریلی کشور و همچنین تعداد بهسازی و بازسازی خطوط ریلی ارائه کردند.
همچنین در ادامه، مدیران حاضر در جلسه با قدردانی از کارکنان راه آهن به ویژه زحمات ایثارگرانه حراست، پلیس و بسیج راه آهن و نیز نیروهای عملیاتی و پشتیبانی برای حفظ و پایداری خدمات ریلی در کشور تشکر کردند. در پایان جلسه نیز مدیران مناطق به ارائه گزارش از عملکرد نواحی پرداختند.