شناسهٔ خبر: 21792 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فخریه کاشان مطرح کرد:

قرارگاه خاتم هم می‌تواند وارد پروژه آزادراه تهران-شمال شود/ تعامل خوبی بین وزارت راه و قرارگاه خاتم الانبیاء برقرار است

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: هر شرکتی از جمله قرارگاه خاتم الانبیا که بتواند شرایط مورد نظر وزارت راه و شهرسازی را احراز کند می‌تواند وارد پروژه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء یکی از پیمانکاران قوی وزارت راه و شهرسازی است و تعامل خوبی هم بین این دو دستگاه برقرار است.

فخریه کاشان افزود: هر جا که مصالح و منافع ملی در میان بوده هر دو طرف- قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی- با موضوعات مطرح شده کنار آمده‌اند و بدون مشکل پروژه‌ها پیش رفته است.

وی در پاسخ به این سوال ایلنا که آیا امکان اینکه قرارگاه خاتم وارد پروژه آزادراه تهران- شمال شود، وجود دارد؟ اظهار داشت: هر شرکتی که بتواند شرایط ورود به این پروژه، از جمله تامین مالی ۶۰ درصدی ساخت را احراز کند، می‌تواند اعلام آمادگی کند و وارد مذاکره با وزارت راه و شهرسازی شود و مخالفتی با ورود قرارگاه در صورت تامین شرایط مورد نظر نداریم.

چندی پیش، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گفته بود: متأسفانه‌ بنیاد مستضعفان و‌ وزارت راه و شهرسازی، هیچ تعاملی با قرارگاه خاتم نداشته‌اند؛ اصلاً با وجود آنکه قرارگاه در آزادراه تهران - شمال قرارداد، قیمت و ترک تشریفات داشت‌ اصلاً نپذیرفتند که قرارگاه به این پروژه وارد شود و در حال حاضر آمادگی داریم ۴۰ درصد هزینه تأمین مالی اجرای آزادراه تهران - شمال را بپذیریم.

پیشنهاد قرارگاه خاتم در حالی است که شرط وزارت راه وشهرسازی برای ورود شرکت‌های داخلی و خارجی به این پروژه، تامین مالی ۶۰ درصدی است و قرار بود که هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه وشهرسازی و شرکت دوو کره در این زمینه به امضا برسد که گویا اختلافاتی بر سر قمیت وجود داشت که این تفاهم‌نامه در دقایق آخر بین دو طرف به امضا نرسید.

نظر شما