به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اولین جلسه هم اندیشی رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مدیران این مرکز در سال ۱۴۰۵ برگزار شد.
در این جلسه که ۱۵ فروردین ماه با هدف بررسی گردش کار و اولویتهای تحقیقاتی و همفکری و هم اندیشی با مدیران پژوهشی مرکز برگزار شد، غزال راهب رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاونین و مدیران بخشهای تحقیقاتی حضور داشتند.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این جلسه، ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از مدیران پژوهشی بابت پیگیریها و فعالیتهای علمی در ایام نوروز، بر حفظ و پایداری جریان فعالیتهای مرکز در شرایط حاضر تاکید کرد.
ارائه گزارش از جریان اقدامات صورت گرفته از سوی معاونتهای مرکز در پایان سال و فعالیتهای آتی از دیگر بخش های این جلسه بود.
در ادامه و با توجه به ارائه برنامه فصل بهار برای تمامی بخشهای تحقیقاتی، الزامات تحقق فعالیتها بررسی شد. همچنین برنامه ریزی برای تداوم فعالیتهای مرکز در کنترل کیفی مصالح و همکاری با صنعت در صدور گواهینامه ها و تائیدیههای فنی و حفاظت و دریافت گزارشهای مستمر از شبکه شتابنگاری مرکز مورد تاکید قرار گرفت.
در این بخش، برنامه های تحقیقاتی بخشها به تفکیک زمینههای تخصصی برای حل بحرانهای ناشی از جنگ و همچنین کمک به فرایند بازسازی و خدماترسانی به شهروندان، همچنین مستندسازی و تحلیل شرایط جنگی ارائه شد.
تمرکز بر بازتعریف معنای توسعه، آبادانی و حفاظت از سرزمین و ارائه چشم انداز زیستی پایدار در سکونتگاهها، مبانی نظری حاکم بر فعالیتهای مرکز در شرایط کنونی را شکل می دهد.