شناسهٔ خبر: 21814 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در موزه ملک انجام می‌شود

سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی»

پوستر سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی در سلسله نشست‌های موزه و گفتمان‌های اجتماعی در موزه ملک سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر در سالن همایش‌های کتابخانه و موزه ملی ملک با سخنرانی سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی اردلان و ناصر فکوهی برگزار می‌شود.

در این سلسله نشست‌ها که در سه تاریخ مجزا و در اردیبهشت و خردادماه سال جاری در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران؛ موزه ملک برگزار می‌شود نکاتی در رابطه با موزه و گفتمان‌های اجتماعی طرح خواهد شد.  

در نشست نخست که روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ خورشیدی ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد، سیدمحمد بهشتی با موضوع «موزه و جامعه»، مریم دشتی‌زاده با موضوع «موزه‌شناسی نوین و مفصل‌بندی هویت‌های جدید» و میثم یزدی با موضوع «جایگاه پیچیده موزه‌های هنر اسلامی در نظام‌های گفتمانی معاصر» سخنرانی می‌کنند.

دومین نشست از سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» در روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت سال جاری، ساعت ۱۶ با سخنرانی‌های بهمن نامورمطلق درباره «موزه‌های هنر اسلامی از منظر بینامتنیت و ترامتنیت»، اسماعیل بنی‌اردلان با موضوع «مواجهه معرفت‌شناختی با موزه‌های هنر اسلامی» و محمدرضا مریدی با موضوع «چه کسی موزه می‌رود؟ موزه در گفتمان‌های فرهنگی ایران» شکل می‌گیرد.

سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» در روز دوشنبه سوم خرداد سال جاری، ساعت ۱۶، آخرین جلسه خود را برگزار خواهد کرد. در نشست سوم، ناصر فکوهی در «نقد موزه‌داری عصر صنعتی و چشم‌اندازهای موزه‌های پایدار» سخنرانی خواهد کرد. همچنین «موزه ملی در سیر تحول گفتمانی» و «سیر تحول گفتمانی موزه در ایران»، موضوع‌های سخنرانی‌های مهدی کشاورز افشار و رضا دبیری‌نژاد در این نشست خواهد بود.

گفتنی است، سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر در سالن همایش‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، میدان مشق» برگزار می‌شود.

همچنین حضور در این نشست برای عموم آزاد است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این سلسله نشست‌ها به آدرس تهران، خیابان امام خمینی، خیابان ملل متحد (باغ ملی) مراجعه کنند. /

نظر شما