شناسهٔ خبر: 21825 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

برای نخستین‌بار انجام می‌شود؛

ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن‌ ایران در لنز دوربین عکاسان و گردشگران جهان

قطار گردشگران خارجی ۲۸ نفر از عكاسان و گردشگران اروپایی، از ۱۹ تا ۲۸ ماه جاری از راه‌آهن‌های شمال كشور، لرستان، اهواز ، یزد، قم و اصفهان بازدید می‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ تور گردشی از ۱۹ اردیبهشت از هتل پارسیان انقلاب به مقصد سیمین دشت، مهاباد و فیروزكوه شروع می‌شود .

این گزارش می افزاید؛ تور گردشگران برای عكاسی از محورها و جاذبه های توریستی ایران ۲۰ اردیبهشت به مازرون قائم شهر و سپس به سمت فیروزكوه، سفید كوه ، ورسك و دوگل می روند واز شاهكارهای ریلی، عكاسی خواهند كرد.

۲۱عكاسان و گردشگر اروپایی ضمن بازدید از كبوتر دره و محمود آباد، ۲۲ اردیبهشت ماه به تهران بازگشته و از دپوی تهران بازدید و پس از آن راهی اندیمشك خواهند شد.

براساس این گزارش؛ قطار حامل گردشگران در ایستگاه شهبازان توسط درزین از بلاك های مختلف راه آهن لرستان و زاگرس بازدید به عمل آورده و پس از آن به سمت قم برگشته و توسط یك قطار چارتری به مقصد اصفهان جابجا می شوند.

گردشگران عكاس با قطار چارتری بازیدهای خود را از اصفهان و محورهای مختص به آن به عمل آورده و پس از آن مسیر یزد را در پیش می گیرند.

گفتنی است؛ آنان ضمن بازدید از خطوط ریلی یزد تردد قطارها به یزد را عكاسی می كنند و در نهایت ۲۸ اردیبهشت ماه در كنار بازدید از زواره و كاشان و مكان های گردشگری به تهران بر می گردند.

تور عكاسان طی این بازدیدها، از مراحل مختلف ساخت و تردد قطارها و میزان خطوط ریلی كشور عكاسی كرده و در جریان روند توسعه خطوط قرار می گیرند.

نظر شما