شناسهٔ خبر: 21836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل:

پروژه ساختمان معلولین ذهنی شهرستان مشگین شهر استان اردبیل همچنان متوقف است

یاور مظفری مدیر فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه احداث ساختمان معلولین ذهنی شهید فیاض بخش شهرستان مشگین شهر بعلت عدم وجود اعتبار متوقف است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، یاور مظفری در بازدید از پروژه‌های اجرایی این اداره كل در شهرستان مشگین شهر ضمن اعلام این مطلب گفت: احداث ساختمان معلولین ذهنی شهید فیاض بخش مشگین شهر در مهرماه سال ۱۳۸۷ طی قراردادی به مبلغ حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با زیربنای ۱۷۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع شروع شد.

وی افزود: متاسفانه بدلیل عدم وجود اعتبار در آبان ماه سال ۱۳۸۹ خاتمه قرارداد مطابق ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان به پیمانكار ابلاغ شد و پروژه در حد اجرای اسكلت فلزی و با پیشرفت فیزیكی ۳۰ درصد از پیمانكار تحویل شد و تاكنون نیز بدلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده است.

مظفری با اشاره به اینكه تاكنون حدود ۳ میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده است گفت: برای تكمیل و تحویل ساختمان و محوطه‌سازی آن با برآورد فعلی مبلغ ۲۵ میلیارد ریال مورد نیاز است.                                 

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: جهت تعیین تكلیف این پروژه اعتبارات مورد نیاز طی نامه‌ای از فرمانداری شهرستان مشگین شهر درخواست شده و امید است این امر امسال محقق شود.   

مظفری افزود: در صورت تحقق اعتبار مورد نیاز، پیش‌بینی می‌شود این پروژه با توجه به نیاز مبرم سازمان بهزیستی استان در نیمه دوم سال ۹۶ به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی اجرای این پروژه را یک کار عام المنفعه عنوان كرد و گفت: تكمیل و اتمام و بهره‌برداری از این پروژه یک کار خیر و ماندگار است و درصورت مشاركت خیرین استان این پروژه سریع تر به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

پیشتر مدیر فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل از بلاتكلیفی ساختمان معلولین ذهنی شهرستان گرمی نیز بدلایل مشابه فوق خبر داده بود.

نظر شما