شناسهٔ خبر: 21841 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان مطرح كرد:

جزئيات احداث و تكميل پل سرخس- سرخس/ ارائه دو پیشنهاد به ترکمنستان برای ساخت آزادراه ترکمن‌آباد- عشق‌آباد

نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به تعهد ایران برای احداث پل سرخس - سرخس طبق توافقات انجام شده گفت: طبق زمان‌بندی این پروژه در سال ۲۰۱۷ تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نورزاد در دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان با وزیر راه و شهرسازی ایران، گزارشی از آخرین وضعیت ساخت پل سرخس- سرخس در مرز دو کشور ارائه داد و گفت: طرف ایرانی تمام تعهدات خود را برای احداث این پل انجام داده است تا طبق زمان‌بندی در سال ۲۰۱۷ تکمیل می‌شود.

وی  ادامه داد: این پل به صورت مشارکتی توسط ترکمنستان احداث می‌شود اما تاکنون هیچ اعتباری از طرف ترکمنستان به این پروژه تزریق نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت احداث آزادراه ترکمن‌آباد - عشق‌آباد نیز گفت: ما متعهد به اجرای پروژه‌ در زمان‌بندی مشخص هستیم و در این زمینه تاکنون ۲۱ جلسه مشترک بین ایران و ترکمنستان برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: ایران در چارچوب تفاهم نامه آمادگی کامل را برای استقرار پیمانکاران به منظور اجرای این آزادراه دارد و در این زمینه نیز منتظر اعلام ترکمنستان برای آغاز پروژه است.

نورزاد با اشاره به دو پیشنهاد برای احداث آزادراه ترکمن آباد - عشق آباد گفت: یک سناریو، اجرای پروژه در صورت تامین تسهیلات، تجهیزات، مصالح و سایر حمایت‌ها از طرف ترکمنستان است و یک سناریو دیگر نیز اجرای پروژه بدون حمایت از طرف ترکمنستان است که رقم اجرای هر یک از گزینه‌ها متفاوت است بنابراین در این زمینه پیش‌نویس قرارداد برای هر دو سناریو تدوین و نقشه‌های اجرایی نیز نهایی شده است./

نظر شما