شناسهٔ خبر: 21871 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رهبر انقلاب:

آمار تلفات تصادف‌های جاده‌ای کاهش یافته است/ لزوم برقراری امنیت در همه سکونتگاه‌ها اعم از حاشیه شهرها و شهرهای کوچک

رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی از حضور مسئولانه این نیرو در راه‌های مواصلاتی کشور در ایام سفرهای نوروزی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز (یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، با اشاره به چند رویداد مهم ماه‌های اخیر از زحمات و تلاش‌های فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و وزیر محترم کشور در برقراری امنیت در مراسم دهه‌ فجر و راه‌پیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری همراه با آرامش و امنیت دو مرحله‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات مجلس خبرگان، و حضور مسئولانه در راه‌های مواصلاتی کشور در ایام سفرهای نوروزی، تشکر و قدردانی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص سفرهای نوروزی این نکته را نیز متذکر شدند که اگرچه آمار تلفات تصادف‌های جاده‌ای کاهش یافته است اما آمار تلفات همچنان بالا است و نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند این آمار به‌‌طور مستمر کاهش یابد.

رهبر انقلاب، موضوع امنیت را بسیار مهم و در درجه‌ اول اولویت خواندند و با تأکید بر اینکه بدون امنیت، زندگی روزمره‌ی مردم و فعالیت‌های علمی، دانشگاهی، اقتصادی و اداره‌ی کشور امکان‌پذیر نیست، گفتند: اقدام و عمل در حوزه‌ اقتصاد مقاومتی و شکل‌گیری شجره‌ی طیبه‌ اقتصاد درون‌زا نیز نیازمند امنیت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لازمه‌ سلامت نیروی انتظامی را، «وجود نظارت دقیق، همه‌جانبه و دائمی» دانستند و گسترش دایره‌ حضور نیروی انتظامی در سراسر کشور و برقراری امنیت در همه‌ مناطق سکونتی و محیط‌های زیستی مردم اعم از مناطق حاشیه‌ای شهرها، مناطق دوردست و شهرهای کوچک را مورد تأکید قرار دادند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه موضوع «امنیت اخلاقی» و دغدغه‌های مردم در این زمینه، از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه نیروی انتظامی قرار گیرد، گفتند: اعتیاد، شرارت‌ها، و هنجارشکنی‌ها، موجب تهدید امنیت جسمی، جانی و اخلاقی جامعه می‌شود؛ بنابراین باید با استفاده از دیدگاه‌های کارشناسانه‌ انسان‌های متفکر و صاحب‌نظر به‌خصوص در درون نیروی انتظامی، برای مقابله با این مسائل، برنامه‌ریزی دقیق کرد.

نظر شما