به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) , محسن ابنعباس رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان سقز، اظهار داشت: در شرایط بحرانی (جنگ, برف و باران...) تلاشهای شبانهروزی راهداران برای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی، تسهیل عبور و مرور و امدادرسانی تداوم داشت و براین اساس در بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی شهرستان با استفاده از ۱۱۰ تُن آسفالت گرم و نزدیک به ۱۲۰۰ کیسه آسفالت سرد کیسهای لکهگیری و ترمیم صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.
وی به عملیات برفروبی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی خاص منطقه در فروردینماه، اکیپهای برفروبی این اداره بهطور شبانهروزی در سه راهدارخانه مهم از جمله اوباتو، کیله شین و بسطام، مشغول عملیات برفروبی و نمکپاشی بودند تا مسیرهای ارتباطی باز و ایمن باقی بمانند.
ایمن سازی ۱۵ نقطه پرحادثه
ابن عباس افزود: بهمنظور ارتقای سطح ایمنی راهها و کاهش نقاط پرخطر، ۱۵ نقطه حادثهخیز در محورهای مواصلاتی با نصب نیوجرسی بتنی، علائم هشداری و گاردهای حفاظتی ایمنسازی و اصلاح هندسی شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سقز در ادامه به اقدامات انجامشده در بخش مدیریت آبهای سطحی اشاره کرد و گفت: با هدف جلوگیری از آسیب به بدنه راهها و تداوم پایداری مسیرهای روستایی، عملیات پاکسازی قنوها، روانسازی آبهای سطحی، ریزشبرداری و بازگشایی مسیرهای فرعی در تمامی محورهای حوزه استحفاظی انجام و همچنین برای افزایش دید رانندگان، تمامی علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهای اصلی شهرستان مورد شستوشو قرار گرفت.