شناسهٔ خبر: 21933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی سازمان بنادر مطرح كرد:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بنادر استان مازندران در بخش ترانزیت

معارفه عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به جایگاه بنادر شمالی در اقتصاد كشور بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه بنادر استان مازندران در بخش ترانزیت تأكید كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمد راستاد روز دو شنبه بیستم اردیبهشت ماه، در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اعلام این مطلب افزود: افزایش سهم كشورمان در تجارت بین‌المللی مستلزم ارتقاء جایگاه بنادر در بخش ترانزیت است و بنادر شمالی در این مسیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

 وی افزود: افزایش بهره‌وری و كیفیت عملیاتی در بنادر موجب كاهش هزینه تمام شده حمل و نقل كالا و اقبال هر چه بیشتر تجار و صاحبان كالا می‌شود. 

 عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح كرد: حلقه‌های مختلفی در زنجیره لجستیك باید ارتقاء یابد تا هزینه‌های حمل و نقل كالا كاهش یابد لذا همه باید ما در این راستا گام برداریم.

 وی با اشاره به اینکه این گونه مسائل در چارچوب طرح جامع بنادر لحاظ شده است افزود: تأمین امكانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز باید در اولویت كاری مسئولان و كاركنان بنادر کشور  قرار گیرد.

 راستاد همچنین رقابت پذیری بنادر و موضوع ایمنی دریانوردی را از دیگر دغدغه‌های مسئولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

 وی با قدردانی از زحمات و خدمات ۳۰ ساله منوچهر تاتینا مدیر كل سابق بنادر و دریانوردی استان مازندران، سعید كیاكجوری را به عنوان سرپرست جدید اداره كل معرفی و برای ایشان آرزوی موفقیت كرد.

 بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم منوچهر تاتینا مدیركل سابق بنادر و دریانوردی استان مازندران به ارائه گزارشی در زمینه اقدامات انجام شده در اداره کل طی دو سال اخیر پرداخت.

 سعید كیاكجوری سرپرست جدید اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند تاتینا و مدیران پیشین بندر نوشهر، ابراز امیدواری كه با حمایت های همه جانبه مسئولان ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و تلاش بیش از پیش كلیه همكاران شاهد تداوم روند رو به رشد فعالیت‌های اداره كل باشیم.

 گفتنی است سعید كیاكجوری پیش از این عهده‌دار سمت معاونت دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران بوده است.

نظر شما