به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، در این نشست، عملکرد شرکت مهتاب سیرجم در سال ۱۴۰۴ و ایام نوروز ۱۴۰۵ مورد نقد و بررسی دقیق قرار گرفت و بر لزوم ارتقای مستمر استانداردهای کیفی در قطارهای مسافری تحت مدیریت این شرکت تأکید شد.
سید محسن طباطبایی، مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن، ضمن قدردانی از نقشآفرینی و حضور فعال همکاران شرکت مهتاب سیرجم در ارائه خدمات در ایام جنگ تحمیلی سوم، بر ضرورت تدوین و اجرای برنامههای بلندمدت و تسریع در روند بازسازی واگنهای این شرکت تأکید کرد.
طباطبایی، اتخاذ رویکردهای توسعهمحور با هدف افزایش رضایتمندی مسافران را اولویت اصلی سال ۱۴۰۵ دانست و خواستار برنامهریزی مدون جهت پایش مستمر شاخصهای عملکردی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهینهسازی فرآیندهای خدماتی شد.
در بخش دیگری از این جلسه، گزارش نتایج نظرسنجیهای بهعملآمده از مسافران قطارهای مهتاب سیرجم در بازه زمانی سال ۱۴۰۴ و نوروز ۱۴۰۵ ارائه شد. همچنین چالشهای موجود در ناوگان و لکوموتیوهای مربوطه، بر اساس شاخصهای ابلاغی راهآهن مورد بحث و تبادلنظر قرار گرفت و راهکارهای کارشناسی برای رفع نواقص خدماتی تدوین شد.