شناسهٔ خبر: 21995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی استان یزد:

اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی با استفاده از تكنولوژی جدید در ساخت راه‌های استان یزد

راهسازی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی استان یزد گفت: استفاده از تكنولوژی جدید برای بالا بردن كیفیت ساخت راه‌ها و كاهش هزینه‌های اجرایی عملیات راهسازی به عنوان مهم‌ترین گام‌ها برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی مد نظر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان یزد به نقل از مدیرساخت و توسعه راه‌های این اداره كل استفاده از تكنولوژی‌های نوین در بخش راه‌سازی در استان یزد موجب كاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های اجرایی شده است، محسن صادقیان در بازدیدی كه از پروژه یزد- بافق داشت با اشاره به نام گذاری امسال، بنام سال مقاومت اقتصادی و اقدام و عمل گفت:

اداره كل راه و شهرسازی استان یزد در راستای تحقق شعار سال، برنامه اجرایی مناسبی را برای بالا بردن كیفیت ساخت راه‌ها و كاهش هزینه‌های اجرایی عملیات راهسازی به عنوان مهم‌ترین گام‌ها برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار داده است و در این برنامه سعی دارد از علوم جدید و تكنولوژی‌های نوین در زمینه ساخت و توسعه راه‌های استان استفاده نماید. یكی از این برنامه‌ها اجرای عملیات قطعه آخر یزد بافق با استفاده از تكنولوژی تثبیت لایه‌های زیرسازی و روسازی راه است.

وی در ادامه افزود: قطعه آخر پروژه یزد – بافق بطول ۴۳ كیلومتر در حال حاضر ۵ پیمانكار دارد كه ۳ پیمانكار آن فعال است و با توجه به شرایط مالی موجود خوشبختانه از سمت بافق، یكی از پیمانكاران ما به طول ۵ كیلومتر در مرحله زیر لایه آسفالت است و در آینده نزدیك عملیات اجرای آسفالت شروع می‌شود و در قطعه بعدی، پیمانكار اداره كل با یك روش نوین در حال تثبیت لایه‌های نهایی با سیمان است كه این تكنولوژی جدید درحوزه راهسازی، موجب افزایش كیفیت و طول عمر راه‌ها خواهد شد، در این روش ضمن كاهش لایه‌های اساس روسازی، ضخامت آسفالت نیز كاهش خواهد یافت و موجب كاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های اجرایی پروژه خواهد شد، این روش برای استان یزد با توجه به بارندگی‌های كم و وجود كارخانه آسفالت در استان هم توجیه فنی دارد و هم توجیه اقتصادی.

این مقام مسئول گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی در زمینه راه‌سازی لازم است به گونه‌ای عمل كنیم كه كیفیت ساخت راه‌ها را افزایش داده و از طرفی هزینه‌های اجرایی ساخت راه‌ها را كاهش دهیم كه یكی از این تكنولوژی‌ها، روش تثبیت لایه‌های زیرسازی و روسازی راه با سیمان است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی استان یزد اطمینان داد كه این روش جدید، هم باعث افزایش طول عمر مفید راه‌ها خواهد شد و هم كیفیت راه‌ها را افزایش خواهد داد و قطعا" این انتظار را خواهیم داشت كه موجب كاهش هزینه‌های اجرایی ساخت راه‌ها  و در نهایت كاهش هزینه‌های نگهدای در آینده شود.

نظر شما