شناسهٔ خبر: 22008 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ناپایداری‌های جوی از روز جمعه در مناطق غربی کشور/ احتمال بروز گرد و خاک در نواحی جنوبی از بعدازظهر امروز

هوا شناسی - ابری کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ناپایداری‌های جوی از روز جمعه در مناطق غربی کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی احتمال بروز گرد و خاک در نواحی جنوبی کشور از بعداز ظهر امروز وجود خواهد داشت.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: امروز و فردا نیز در مناطقی از غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در این مدت بارش‌های پراکنده و وزش باد برای برخی مناطق شمال غرب، جنوب غرب و شمال استان سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد گفت: شدت بارش برای امروز در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی شامل تهران، قزوین، کرج، سمنان، خراسان شمالی و رضی خواهد بود که در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی همچنین بیان کرد: برای روز جمعه به تدریج از شدت ناپایداری ها در غرب و شمال غرب کاسته شده و طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به دلیل وزش بادهای نسبتا شدید در برخی نقاط خیزش گرد و خاک را نیز باعث شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه از احتمال ایجاد پدیده گرد و خاک در مناطق جنوبی کشور از امروز بعدازظهر تا فردا خبر داد و گفت: امروز نیز در تهران رگبار رعدو برق و وزش باد را خواهیم داشت. حداکثر دمای امروز پایتخت ۲۴ و کمینه دمای فردا صبح آن ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است./

نظر شما