شناسهٔ خبر: 22025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

تکمیل پروژه تعریض و بهسازی محور بویین زهرا-ساوه نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۱۵ کیلومتر از محور بویین زهرا - ساوه در دهه فجر سال گذشته چهارخطه شده و به بهره‌برداری رسید و ۷ کیلومتر دیگر نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر با اعلام این خبر گفت: اعتبار هزینه شده برای این ۲۲ کیلومتر بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال بوده است.

رییس شورای حمل و نقل استان در ادامه افزود: مسافت باقی مانده برای تکمیل عملیات تعریض و بهسازی (احداث باند دوم) محور بویین زهرا – ساوه ۱۳ کیلومتر است.

مانی فر با اشاره به اهمیت این پروژه و وجود تردد قابل توجه در آن عنوان کرد: اعتبار برآورد شده برای اتمام این پروژه بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال است که در صورت تامین به سرعت انجام شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دبیر کمیته ایمنی راه‌های استان همچنین گفت: با بهره‌برداری از ۱۵ کیلومتر تعریض شده این محور در دهه فجر سال گذشته ایمنی رانندگان و خودروهای عبوری از این مسیر به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

مانی فر در ادامه گفت: طول کل مسیر قرار گرفته در استان قزوین ۳۵ کیلومتر بوده که عملیات احداث باند دوم آن ۲۲ کیلومتر  به اتمام رسیده و ۱۳ کیلومتر آن نیز باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این خصوص گفت: ۱۳ کیلومتر باقی مانده این محور در محدوده گردنه هجیب قرار گرفته که از نقاط برف‌گیر و کولاک خیز استان محسوب می‌شود.

نظر شما