به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از دبیرخانه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، علی محتشم امیری افزود: شركت هایی از آلمان، انگلستان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، تركیه، چین، فنلاند، بنگلادش، بلژیك، جمهوری چك، روسیه، اوكراین، استرالیا، لهستان، سوئد و بلغارستان در این نمایشگاه مشاركت خواهند داشت.
به گفته وی، شركتهای زیمنس آلمان، آلستوم فرانسه، استادلر سوئیس، بمباردیر و بوخومر آلمان با انتقال دانش و فناوری، دستاوردهای خود را در صنعت حمل و نقل ریلی در این نمایشگاه عرضه می كنند.
وی افزود: نمایشگاه یاد شده به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی بینالمللی حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه محسوب میشود و در فضایی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع برپا خواهد شد.
همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی؛ همایش بین المللی(ریل- نفت - بندر) و گردهمایی تخصصی قطارهای پرسرعت ژاپن با حضور دستاندركاران و كارشناسان حمل و نقل ریلی كشور، مسئولان انجمنهای ریلی اسپانیا، ژاپن، ایتالیا، راه آهن قزاقستان، چین، چك و ایتالیا نیز برگزار میشود.
پیش از این محمدحسین قنبری رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفته بود: تلاش میشود نمایشگاه بینالمللی صنایع ریلی ایران به عنوان قطب نمایشگاههای ریلی منطقه مطرح شود، تا حضور گسترده شركتهای ایرانی و بینالمللی در این نمایشگاه را به دنبال داشته باشد.
وی مقابله با تحریمهای ظالمانه، افزایش صادرات، بومیسازی صنعت ریلی و آشنایی شركتهای داخلی با آخرین دستاوردهای فناوریهای صنایع ریلی در جهان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران ذكر كرد.
وی گفت: برگزاری این نمایشگاه زمینه مناسبی را برای شركتهای ایرانی به منظور همكاری خود با شركتهای معتبر جهان در صنعت حمل و نقل ریلی بهوجود میآورد تا بتوانیم از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن استفاده كنیم.
در این نمایشگاه بخشهای مختلف صنایع و خدمات مختلف ریلی از جمله بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، واگنهای نیرو محركه، واگن مولد، لكوموتیو های برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن های اتوبوسی، واگن های باری، شركت های حمل و نقل ریلی، شركت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه ای در معرض دید علاقهمندان قرار می گیرد.
پیشتر مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفته بود، براساس برنامههای چهارم و پنجم توسعه سهم بخش ریلی از كل جابجایی بار كشور ۳۰ درصد پیش بینی شده بود، در حالیكه این رقم اكنون ۱۱ درصد است و با بهكارگیری سیاستهای نادرست در دوره ۹۲- ۱۳۸۵ این رقم به ۱۰.۵ درصد تنزل یافت.
سال ۱۳۹۳ سهم حمل بار ریلی با رشدی مثبت به رقم ۱۰.۹ درصد رسید.
نظر شما